Eliska Brabencova

Master's thesis

Consumer responsiveness to price reductions of FMCG products

Schopnost spotřebitelů reagovat na cenové slevy rychloobrátkového zboží
Abstract:
Hlavní cíl diplomové práce bylo ohodnotit, jak cenové slevy ovlivňují chování spotřebitelů při nakupování rychloobrátkového zboží s důrazem na věrnost značce. Čeští zákazníci se vyznačují tím, že dávají větší důraz na nabídku slevových akcí. Tato diplomová práce se zaměřuje na analýzu cenových slev šamponů v České republice. Letáky hlavních prodejců drogerie byly zanalyzovány, aby bylo možné ohodnotit …more
Abstract:
Main goal of this Master's thesis was to evaluate how price reductions influence consumers' likelihood to purchase FMCG products in connection to brand loyalty. Czech customers are characterized by high sensitivity to sales promotions. This thesis is focused on analysis of price discounts of shampoos in the Czech Republic. Leaflets of main retailers selling drugstore products were researched in order …more
 
 
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 6. 2. 2014

Thesis defence

  • Date of defence: 9. 9. 2015
  • Supervisor: Petr Král
  • Reader: Markéta Lhotáková

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
http://www.vse.cz/vskp/eid/48059