Michaela Berdychová

Master's thesis

Strategie firmy Zápůjčka pro vstup na vybraný zahraniční trh

Strategy for the company Zápůjčka when entering selected foreign market
Abstract:
Tato diplomová práce se zabývá internacionalizaci malé české firmy, která prodává služby na B2B trhu. Vzhledem ke své malé velikosti se firma řídí koncepcí exportního marketingu a s tím souvisejícím etnocentrickým stylem řízení. Prvním cílem této práce je vybrat vhodný trh pro zahraniční expanzi, což je provedeno v několika krocích. Nejdříve je zvoleno několik geograficky blízkých zemí potenciálně …more
Abstract:
This thesis deals with the internationalization of small Czech company, which sells services on B2B market. Due to its small size this company uses the concept of export marketing and ethnocentric managerial style. First aim of this thesis is to choose the best country for expansion to a foreign market. This goal will be achieved by choosing potentially suitable countries, then picking the most relevant …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 19. 9. 2013

Thesis defence

  • Date of defence: 15. 9. 2014
  • Supervisor: Markéta Lhotáková
  • Reader: Květa Olšanová

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
http://www.vse.cz/vskp/eid/58335