Bc. Martin Sviták
Bachelor's thesis
SWOT analýza podnikatelského subjektu
SWOT analysis of enterprise
Abstract:
Tato bakalářská práce se zabývá tématem SWOT analýza, tj. analýza silných a slabých stránek, příležitostí a hrozeb. V teoreticko-metodologické části je vymezen marketing, situační analýza, blízké a vzdálené prostředí, marketingový mix, SWOT analýza a postupu při její tvorbě. V praktické části se práce zabývá aplikací teoretických poznatků na konkrétní situaci státního podniku LOM PRAHA. Tento podnik …moreAbstract:
This bachelor thesis is aimed at SWOT analysis, i.e. analysis of strengths, weaknesses, opportunities and threats. In the theoretical and methodological parts there are defined: definitions of marketing, the situation analysis, micro and macro environments, marketing mix, the SWOT analysis and the procedure of its elaboration. In the application part, the thesis is focused on applying the theory on …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 18. 4. 2013
Identifier:
https://is.vsfs.cz/th/kekqg/
Thesis defence
- Date of defence: 22. 6. 2013
- Supervisor: Ing. Miloslav Vaňák
- Reader: Ing. Miloslav Šašek
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správníUniversity of Finance and Administration
Bachelor programme / field:
Economics and Management / Marketing Communication
Theses on a related topic
-
Veřejné soutěže v odvětví dálkové železniční dopravy osob v ČR – analýza dopravních ramen Praha – Ostrava a Praha – České Budějovice
Jiří Bednařík -
Assessment of various ChatGPT models in performing SWOT analysis
Prokop Maxa -
Sportovně-ekonomická analýza AC Sparta Praha
Hlaváček Hlaváček -
Analýza marketingového mix a konkurence společnosti Koberce Strnad Lišov
Monika Strnadová -
Marketingový komunikační mix vybraného podniku - produktu
Šárka Krásová -
Marketingový komunikační mix vybraného podniku - produktu
Katarína Rakuščinec -
Marketingový komunikační mix vybraného podniku - produktu
Sabina Vojtíšková -
Marketingový komunikační mix vybraného podniku v závislosti na změnách jeho marketingového mixu
Radek Laci