Adam Dressler

Master's thesis

Metodika návazností marketingu a vývoje start-up projektu s využitím standardních SW nástrojů

Methodic integration of marketing and develpoment in a start-up project environemnt using standard sorfware tools
Abstract:
Nově vznikající softwarové produkty, a zvláště pak ty, které jsou výsledkem inovací, dnes typicky vznikají jako start-upy. Důvody, které k tomu vedou, jsou zřejmé: produkty malých start-upů jsou typicky rychle uvedeny na trh (to je způsobeno tím, že marketingová i vývojová část blízce spolupracují, často obě činnosti vykonává jedna osoba) rychle přijímají rozhodnutí, nejsou averzní vůči riziku a ani …more
Abstract:
New software products, especially those based on innovation, typically originate in startup environment. The reasons are well -- known: small start-ups are quick to market (as marketing and development are close, sometimes one person), able to take decisions quickly, not risk-averse, unburdened by corporate bureaucracy etc. If successful (as they all hope to be), they grow quickly. Here comes the catch …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 6. 11. 2014

Thesis defence

  • Date of defence: 1. 6. 2015
  • Supervisor: Vlasta Střížová
  • Reader: Pavel Krkoška

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
http://www.vse.cz/vskp/eid/44887