Specifika autismu a autismus v době dospívání – Mgr. et Mgr. Barbora Budínová
Mgr. et Mgr. Barbora Budínová
Bachelor's thesis
Specifika autismu a autismus v době dospívání
Autism specificity and autism during the adolescent
Abstract:
Bakalářská práce se zaměřuje na specifika autismu v období dětství a dospívání.V následných kazuistických studiích v praktické části pak nastińuje komplikovanost edukačně-vzdělávacího procesu v této oblasti. Cílem bakalářské práce je poukázat na náročnost problematiky tohoto postižení a nutnost včasné intervence. Jen tak má edukace a vzdělávání autistů smysl. Umožňuje totiž i tak komplikovaným osobnostem …moreAbstract:
This Bachelor Degree thesis examines autism specificity during childhood and growing up period. A burdensomeness of education of this handicap and to the importance of an early intevention, without which the education of young people with this handicap makes no sense. Even such complicated persons are then able to act in our community. If they get control over the basic rules of social behaviour they …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 22. 4. 2008
Identifier:
https://is.muni.cz/th/jzfcc/
Thesis defence
- Date of defence: 12. 5. 2008
- Supervisor: doc. PhDr. Mgr. Jarmila Pipeková, Ph.D.
- Reader: PhDr. Mgr. Dita Slavíková, Ph.D.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationBachelor programme / field:
Special Education / Special Education
Theses on a related topic
-
Edukace žáka s poruchou autistického spektra integrovaného na základní škole v porovnání s edukací žáka s poruchou autistického spektra ve specializované třídě
Lenka Krčilová -
Specifika hudební výchovy u žáků s poruchou autistického spektra
Simona BLECHOVÁ -
Život sourozence dítěte s poruchou autistického spektra
Lenka BUŘIČOVÁ -
The Influence of Drama Techniques on pupils with ADHD in English Lessons
Victoria Spaulding