Segmental and Suprasegmental Mistakes in Czech Speakers' English Pronunciation – Bc. Iveta Žákovská
Bc. Iveta Žákovská
Bakalářská práce
Segmental and Suprasegmental Mistakes in Czech Speakers' English Pronunciation
Segmental and Suprasegmental Mistakes in Czech Speakers' English Pronunciation
Anotace:
Cílem této bakalářské práce je na základě srovnání české a anglické výslovnosti jmenovat typické chyby ve výslovnosti angličtiny, kterých se dopouštějí čeští studenti. Práce dělí chyby ve výslovnosti na segmentální a suprasegmentální. Její praktická část zjišťuje, jak jsou tyto chyby vnímány rodilými i českými mluvčími angličtiny.Abstract:
The aim of this thesis is to name typical mistakes in English pronunciation made by Czech speakers, based on the comparison of English and Czech pronunciation. The thesis divides mistakes into segmental and suprasegmental. Its practical section tries to find out how these mistakes are perceived by native speakers of English as well as by Czech speakers.
Jazyk práce: angličtina
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 12. 5. 2017
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/ph8pq/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 12. 6. 2017
- Vedoucí: PhDr. Kateřina Tomková, Ph.D.
- Oponent: Mgr. Ivana Králiková
Citační záznam
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasarykova univerzita
Filozofická fakultaBakalářský studijní program / obor:
Filologie / Český jazyk a literatura
Práce na příbuzné téma
-
English pronunciation of Czech actors
Ondřej Hudec -
The Impact of Audiovisual Formats on Czech Learners’ English Pronunciation Awareness
Irena Sedláková -
English Pronunciation of Czech Singers
Kristýna Konečná -
Vowel Length in Pronunciation of Czech Speakers of English
Eliška PUSTÓWKOVÁ -
The Post 9/11 Mistakes U.S. Made in Afghanistan
Ahmad Shah -
The Most Common Mistakes in English Essays of Fourth-year High School Students
Klára Hrstková -
Detection of Pronunciation Mistakes
Kristýna Tichá -
The Use of Songs in the Classroom with a Focus on Grammatical Mistakes
Žaneta Voldánová