Kompoziční principy Miloslava Ištvana v jeho vlastní tvorbě – doc. Mgr. Petr Hala, Ph.D.
doc. Mgr. Petr Hala, Ph.D.
Doctoral thesis
Kompoziční principy Miloslava Ištvana v jeho vlastní tvorbě
Miloslav Ištvans compositional principles in his own works
Abstract:
Předmětem této práce je zkoumání aplikace kompozičních principů Miloslava Ištvana v jeho vlastní tvorbě. Analyzována byla komorní Partita a orchestrální skladba Tempus irae. Cílem práce je definovat míru užití skladebných postupů formulovaných v teoretických pracích autora ve zkoumaných skladbách.Abstract:
The subject of this thesis is to research the application of the compositional principles used by Miloslav Ištvan in his works. The chamber work Partita and the orchestral work Tempus Irae were analyzed. The aim of the thesis is to define an amount of use of compositional practices defined in the theoretical works by author in both of them.
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 26. 5. 2015
Identifier:
https://is.jamu.cz/th/immuh/
Thesis defence
- Date of defence: 3. 9. 2015
- Supervisor: prof. PhDr. Leoš Faltus
- Reader: prof. Ing. Ivo Medek, Ph.D., Mgr. Pavel Novák-Zemek
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
HALA, Petr. \textit{Kompoziční principy Miloslava Ištvana v jeho vlastní tvorbě}. Online. Doctoral theses, Dissertations. Brno: Janáček Academy of Music and Performing Arts in Brno, Faculty of Music. 2015. Available from: https://theses.cz/id/vizh3q/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Janáčkova akademie múzických umění v Brně, Hudební fakultahttps://is.jamu.cz/th/immuh/
Janáček Academy of Music and Performing Arts in Brno
Faculty of MusicDoctoral programme / field:
Art of Music / Composition and Theory of Composition
Theses on a related topic
-
Manufacturing Expectation and Predictiviness in Orchestral Music with Respect to My Own Compositional Practice
Michael Burt -
Kompoziční principy komorní hudby Vítězslava Nováka
Lucie Kovářová -
Vražda na několik způsobů: Kompoziční principy ve filmu Stopa
Libor Vrážel -
Hudební forma a proměna jejího pojetí v západní hudbě od poloviny 20. století
Jana Bařinková -
Principy interaktivity v esteticko-výchovné oblasti 21. století
Jana Čumová