Ing. Lucie Pelcnerová

Bachelor's thesis

Současné metody politických a volebních kampaní a jejich vliv na výsledky voleb ve vybraných demokratických státech

Contemporary Methods of Political and Electional Campaigning and its Impact on Electoral Results in Selected Democratic States
Abstract:
Politický marketing je souborem metod, které, pokud jsou aplikovány správným způsobem, umožňují úspěšnou realizaci a vedení politické kampaně. Politický marketing se stal nezbytností pro každou moderní politickou stranu, ať už v České republice nebo v zahraničí. Politický marketing je založen na aplikaci metod ekonomického (komerčního) marketingu do politického prostředí. Důležitou součástí politického …more
Abstract:
Political marketing is a set of methods that when applied properly, allow the successful implementation and management of political campaigns. Currently, the political marketing in the world also in the Czech Republic is widely used by political parties and candidates. Political marketing is trying to apply methods of economic (commercial) marketing to the political environment. An important part of …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 28. 4. 2011

Thesis defence

  • Date of defence: 15. 6. 2011
  • Supervisor: Mgr. Aleš Balcar
  • Reader: PhDr. Mgr. Jan Šmíd, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správní