Upper-primary Learning Strategies in Reading – Bc. Jana Valigurová
Bc. Jana Valigurová
Master's thesis
Upper-primary Learning Strategies in Reading
Upper-primary Learning Strategies in Reading
Abstract:
Diplomová práce se zabývá učebními strategiemi používanými během čtení textu v cizím jazyce na druhém stupni základní školy, konkrétně u žáků osmé třídy. Práce zkoumá, jaký je postoj žáků ke čtení v anglickém jazyce, které učební strategie jsou žáky při čtení používány nejvíce, a které nejméně, a jestli a do jaké míry může výcvik učebních strategií využívaných při čtení zlepšit výsledky žáků v testu …moreAbstract:
The diploma thesis deals with language learning strategies used in reading in a foreign language at upper-primary school, specifically with those learning strategies used in reading by a class of eighth graders. The main focus is to find out what the pupils’ attitude towards reading in English language is like, which learning strategies are used the most frequently and the least frequently by the pupils …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 10. 12. 2013
Identifier:
https://is.muni.cz/th/v8r5k/
Thesis defence
- Date of defence: 3. 2. 2014
- Supervisor: Mgr. Naděžda Vojtková
- Reader: Mgr. Jana Chocholatá
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationMaster programme / field:
Teacher Training for Primary and Lower Secondary Schools / Učitelství anglického jazyka a literatury pro základní školy
Theses on a related topic
-
Autonomous Learning at Universities and Its Influence on Language Learning Strategies and Metacognition
Lenka Zouhar Ludvíková -
Multisensory Structured Language Instruction in Vocabulary Learning Strategies - Comparison of Influences on Learners with and without Specific Learning Difficulties
Lenka Krajčovičová -
Language Learning Strategies at lower grade of Grammar School
Markéta Čechová -
The development of a Romani pupil's English learning strategies after six months of tutoring
Hana Bartlová -
The Impact of Language Choice on Young Learners’ Comprehension of Instructions and Use of Language
Eliška Čechová -
Language Advising of an English Teacher Helping Young Learners Develop their Learning Strategies and Facilitate the Process of Studying English Vocabulary
Karla Klečková -
Vocabulary Learning Strategies of Adult Students of English
Andrea Šimečková -
Vocabulary Enhancement through Watching Korean TV Series with English Subtitles
Magdalena Výmolová