Upper-primary Learning Strategies in Reading – Bc. Jana Valigurová
Bc. Jana Valigurová
Diplomová práce
Upper-primary Learning Strategies in Reading
Upper-primary Learning Strategies in Reading
Anotace:
Diplomová práce se zabývá učebními strategiemi používanými během čtení textu v cizím jazyce na druhém stupni základní školy, konkrétně u žáků osmé třídy. Práce zkoumá, jaký je postoj žáků ke čtení v anglickém jazyce, které učební strategie jsou žáky při čtení používány nejvíce, a které nejméně, a jestli a do jaké míry může výcvik učebních strategií využívaných při čtení zlepšit výsledky žáků v testu …víceAbstract:
The diploma thesis deals with language learning strategies used in reading in a foreign language at upper-primary school, specifically with those learning strategies used in reading by a class of eighth graders. The main focus is to find out what the pupils’ attitude towards reading in English language is like, which learning strategies are used the most frequently and the least frequently by the pupils …více
Jazyk práce: angličtina
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 10. 12. 2013
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/v8r5k/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 3. 2. 2014
- Vedoucí: Mgr. Naděžda Vojtková
- Oponent: Mgr. Jana Chocholatá
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasarykova univerzita
Pedagogická fakultaMagisterský studijní program / obor:
Učitelství pro základní školy / Učitelství francouzského jazyka a literatury pro základní školy
Práce na příbuzné téma
-
Autonomous Learning at Universities and Its Influence on Language Learning Strategies and Metacognition
Lenka Zouhar Ludvíková -
Multisensory Structured Language Instruction in Vocabulary Learning Strategies - Comparison of Influences on Learners with and without Specific Learning Difficulties
Lenka Krajčovičová -
Language Learning Strategies at lower grade of Grammar School
Markéta Čechová -
The development of a Romani pupil's English learning strategies after six months of tutoring
Hana Bartlová -
The Impact of Language Choice on Young Learners’ Comprehension of Instructions and Use of Language
Eliška Čechová -
Language Advising of an English Teacher Helping Young Learners Develop their Learning Strategies and Facilitate the Process of Studying English Vocabulary
Karla Klečková -
Vocabulary Learning Strategies of Adult Students of English
Andrea Šimečková -
Vocabulary Enhancement through Watching Korean TV Series with English Subtitles
Magdalena Výmolová