Působení výuky angličtiny na vývoj artikulace dětí v předškolním věku – Bc. Helena Tatková
Bc. Helena Tatková
Master's thesis
Působení výuky angličtiny na vývoj artikulace dětí v předškolním věku
Influence of English language teaching on articulation development of pre-school children
Abstract:
Diplomová práce se soustředila na problematiku vývoje artikulace u dětí předškolního věku a na faktory, které mohou vývoj ovlivnit. Zaměřila se na hodnocení vlivu výuky anglického jazyka již v raném období. Výzkum hodnotil výuku tří typů lektorů. Optimální byla výuka lektorky Češky s dlouholetým působením v Anglii, která má pedagogické vzdělání. Dále se zaměřoval na hodnocení vývoje artikulace dětí …moreAbstract:
The diploma thesis was focused on points of issue of development of articulation at pre-school children and on factors, that can the development influence. The thesis was aimed at evaluation of English language teaching effect already in early years. Research evaluated a teaching of three types of lectors. The most optimal was a teaching of Czech woman with long-time stint in England, which has pedagogical …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 22. 4. 2013
Identifier:
https://is.muni.cz/th/q3pwm/
Thesis defence
- Date of defence: 14. 5. 2013
- Supervisor: doc. PaedDr. Jiřina Klenková, Ph.D.
- Reader: PhDr. Barbora Chleboradová, Ph.D.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationMaster programme / field:
Special Education / Special Education
Theses on a related topic
-
The Features of English as a Second Language and English as a Foreign language in English Language Teaching in the Czech Republic
Adéla Othová -
Implementing task-based teaching for English language students at the A2 level within small groups using authentic materials to build confidence in practical language use
Iveta Procházková -
Effective Strategies for Integrating Media Literacy Education into English Language Teaching
Markéta Šebestová -
The Comparison of Educational System and English Language Teaching in the Czech Republic and the Federal Republic of Germany
Dominika Navrátilová Šromová -
English Language Teaching at Secondary Level of Elementary Schools during the School Closure in Spring 2020
Nikola Dvořáková -
Instagram as a Tool for English Language Teaching: A Case Study of Educational Profiles
Lucie Pokorná -
Vliv rodného jazyka na učení se anglického jazyka u dětí z lokalit ohrožených sociálním vyloučením
Nur Ashraf BEKAI -
Návaznost výuky anglického jazyka z mateřských škol do škol základních - výuka slovní zásoby
Monika Palánová