Barbara SCHOUPALOVÁ

Master's thesis

Analýza jazyka reklam ruských a českých cestovních kanceláří

The Analysis of the Language of Czech and Russian Travel Agency Advertising
Abstract:
Diplomová práce se zabývá analýzou jazyka reklam ruských a českých cestovních kanceláří. Práce se skládá ze dvou částí, teoretické a praktické. Praktická část zkoumá názvy cestovních kanceláří a jejich slogany z nejrůznějších hledisek. Cílem práce je provést srovnávací jazykovou analýzu reklamního diskursu ruských a českých cestovních kanceláří.
Abstract:
This diploma thesis analyzes the language of advertising of Russian and Czech travel agencies. The work consists of two parts, a theoretical and a practical one. The latter examines the names of travel agencies and their slogans from various viewpoints. The aim of the thesis is to carry out a comparative linguistic analysis of advertising discourse of Russian and Czech travel agencies.
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 15. 4. 2014
Accessible from:: 15. 4. 2014

Thesis defence

  • Supervisor: PhDr. Ljuba Mrověcová, Ph.D.

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

SCHOUPALOVÁ, Barbara. Analýza jazyka reklam ruských a českých cestovních kanceláří. Ostrava, 2014. diplomová práce (Mgr.). OSTRAVSKÁ UNIVERZITA V OSTRAVĚ. Filozofická fakulta

Full text of thesis

Accessibility: Autor si přeje zpřístupnit práci veřejnosti od 15.4.2014

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou od 15. 4. 2014 dostupné: autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty, autentizovaným studentům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: OSTRAVSKÁ UNIVERZITA V OSTRAVĚ, Filozofická fakulta