Flucht als Leitmotiv in Martin Walsers Novelle „Ein fliehendes Pferd“ – Bc. Silvie Velecká
Bc. Silvie Velecká
Master's thesis
Flucht als Leitmotiv in Martin Walsers Novelle „Ein fliehendes Pferd“
Flight as the Main Motif in Martin Walser’s Short Novel „Ein fliehendes Pferd"
Abstract:
This diploma work deals with the short novel "Runaway horse", written by the west German author Martin Walser, and briefly with its next episode in Walser’s novel "Breakers". The main problem of these pieces is the question, how to become itself and at the same time stay a social human being in this contemporary west society. Walser figures this question on the basis of a negation of his characters …moreAbstract:
Tato diplomová práce se zabývá novelou západoněmeckého spisovatele Martina Walsera "Prchající kůň", v krátkosti pak jeho pokračováním ve Walserově románě "Příboj". Hlavním problémem těchto děl je otázka, jak se stát sám sebou a přitom zůstat společenským člověkem současné západní společnosti. Walser tuto otázku zobrazuje na základě negace jeho postav, což způsobuje jejich duševní rozpolcenost a následný …more
Language used: German
Date on which the thesis was submitted / produced: 14. 12. 2009
Identifier:
https://is.muni.cz/th/q22v5/
Thesis defence
- Date of defence: 19. 1. 2010
- Supervisor: PhDr. Jaroslav Kovář, CSc.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasaryk University
Faculty of ArtsMaster programme / field:
Philology / German Language and Literature
Theses on a related topic
-
Consumer Society, advertising on video game for smartphones.
Ernesto Triana Delgado -
The process of commodification in contemporary consumer culture. Commodifying space using the example of the Svabin site: developing a strategy for the chosen territory and business unit
Mariia Titova -
Konzumní společnost a konzumní kultura
Hana Blahová -
Vliv marketingové komunikace na konzumní společnost
Daniel Sýkora -
Konzumerismus a konzumní společnost na kosmetickém trhu
Trang Phuong Nguyen -
Konzumní společnost - trh s oblečením
Tereza Kobrzková -
Umění a konzumní společnost
Petra Kuchařová -
Vliv marketingové komunikace na konzumní chování společnosti
Jan Vošahlík