Kvalita IT služeb v rámci vytěsnění IT procesů – Roman Černovský
Roman Černovský
Bachelor's thesis
Kvalita IT služeb v rámci vytěsnění IT procesů
Quality of IT services in the regime of IT process outsourcing
Abstract:
Tato práce se zaměřuje na aspekty kvality a úrovně služeb v modelu outsourcingu IS/IT služeb dle současných pojetí rámce ITIL a řízení IT. Součástí práce je návrh procedury sběru a definice klíčových metrik IT služeb pro budoucí zakotvení ve smluvním vztahu a dokumentu SLA.Abstract:
This work focuses on service level management and quality of services in respect to outsourcing of IS/IT services as is defined in ITIL Framework and present trends in IT management. The comprehensive part of the work is a self-developed procedure for definition of the key metrics of IT services as needed for the outsourcing negotiations and inclusion in the document SLA.
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 14. 8. 2014
Thesis defence
- Date of defence: 9. 9. 2015
- Supervisor: doc. Ing. Stanislava Šimonová, Ph.D.
Citation record
The right form of listing the thesis as a source quoted
Černovský, Roman. Kvalita IT služeb v rámci vytěsnění IT procesů. Pardubice, 2014. bakalářská práce (Bc.). Univerzita Pardubice. Fakulta ekonomicko-správní
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Univerzita Pardubice, Fakulta ekonomicko-správníUniversity of Pardubice
Faculty of Economics and AdministrationBachelor programme / field:
System Engineering and Informatics / Regional and Information Management
Theses on a related topic
-
Outsourcing IT služeb
Petr Pohořelý -
Outsourcing IT služeb ve veřejné správě
Jindřich Manďák -
Outsourcing IT, jeho přínosy a úskalí pro organizaci
Monika Přikrylová -
Outsourcing IT prostředků a jeho úskalí pro organizaci
Petr Zítka -
Výhody a nevýhody IT služeb in house a formou outsourcingu
František Toman -
Možnosti outsourcingu základních IT služeb
Michaela Motyčková -
Zapojenie Indonézie do medzinárodného hodnotového reťazca v IT sektore po roku 2000
Tibor Mócik