David Málek
Bachelor's thesis
Autonomy in learning English pronunciation
Autonomy in learning English pronunciation
Abstract:
This bachelor thesis deals with the issue of autonomy in learning English pronunciation focusing on university students. The theoretical part outlines the concept of autonomy mainly in relation to foreign language learning in the context of the Czech educational system. The phonological system of contemporary English is also introduced, together with some relevant factors affecting the acquisition …moreAbstract:
Student se ve své bakalářské práci bude zabývat problematikou autonomie v procesu učení se anglické výslovnosti u vysokoškolských studentů. V úvodu teoretické části nejprve definuje koncept autonomie, který bude následně diskutovat ve vztahu k osvojování si cizího jazyka v kontextu vzdělávacího systému České republiky. Student dále stručně představí fonologický systém současné angličtiny a uvede relevantní …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 29. 6. 2016
Thesis defence
- Date of defence: 29. 8. 2016
- Supervisor: PaedDr. Monika Černá, Ph.D.
Citation record
The right form of listing the thesis as a source quoted
Málek, David. Autonomy in learning English pronunciation. Pardubice, 2016. bakalářská práce (Bc.). Univerzita Pardubice. Fakulta filozofická
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- Soubory jsou nedostupné.
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Univerzita Pardubice, Fakulta filozofickáUniversity of Pardubice
Faculty of Arts and PhilosophyBachelor programme / field:
Specialisation in Educational Sciences / English for Education
Theses on a related topic
-
Strategie učení se jazyku a preference stylu učení se jazykům ve výuce anglického jazyka
Kateřina Hibšová -
Jak žáci odhadují význam slov ve výuce němčiny? Strategie učení se slovní zásobě v kooperaci
Barbora Al Ajeilat -
Strategie učení se anglickému jazyku u žáků se specifickými poruchami učení na 2. stupni ZŠ
Ivana BORZYKOVÁ -
Žákovské strategie k učení se ruskému jazyku
Apolena Procházková -
Strategie učení se cizímu jazyku u nevidomých studentů anglického jazyka jako cizího jazyka
Ivana Hovořáková -
Strategie učení se cizímu jazyku u řečové dovednosti mluvení u nadaných žáků gymnázia
Kateřina Kašpárková -
Strategie učení se studentů středních škol do předmětu biologie
Martina NEUWIRTHOVÁ -
Strategie učení se slovní zásoby mezi hráči MMORPG
Jakub SMRČKA