Publishers webpage and the journal description: how to persuade and attract readers by constructing journal´s character (aim, scope, readership) and contribution. – Barbora HRUŠKOVÁ
Barbora HRUŠKOVÁ
Bachelor's thesis
Publishers webpage and the journal description: how to persuade and attract readers by constructing journal´s character (aim, scope, readership) and contribution.
Publishers webpage and the journal description: how to persuade and attract readers by constructing journal´s character (aim, scope, readership) and contribution.
Abstract:
This thesis has two major purposes: (1) to present the genre analysis of the newly emerging genres evolving among the Internet texts (2) to demonstrate the persuasive techniques used on the publisher´s websites. The theoretical part of the paper draws on the genre theory focusing on the newly emerging genres presented in the Internet utterance. The practical part analyzes the web pages of four publisher …viacAbstract:
Tato práce má dva hlavní cíle: (1) představit žánrovou analýzu nově se objevujících Internetových žánrů, (2) předvést fungování přesvědčovacích technik nakladatelských webů. Teoretická část práce se zaměřuje na žánrovou analýzu a pracuje s tzv. nově se objevujícími žánry vznikajícími na Internetu. Praktická část práce analyzuje konkrétní weby čtyř nakladatelských společností se záměrem popsat, jakým …viac
Jazyk práce: English
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 14. 4. 2014
Zverejniť od: 14. 4. 2014
Obhajoba závěrečné práce
- Vedúci: Mgr. Gabriela Zapletalová, Ph.D.
Citační záznam
Citace dle ISO 690:
HRUŠKOVÁ, Barbora. \textit{Publishers webpage and the journal description: how to persuade and attract readers by constructing journal´s character (aim, scope, readership) and contribution.}. Online. Bakalárska práca. Ostrava: Ostravská univerzita, Faculty of Arts. 2014. Dostupné z: https://theses.cz/id/w06bfp/.
Jak správně citovat práci
HRUŠKOVÁ, Barbora. Publishers webpage and the journal description: how to persuade and attract readers by constructing journal´s character (aim, scope, readership) and contribution.. Ostrava, 2014. bakalářská práce (Bc.). OSTRAVSKÁ UNIVERZITA V OSTRAVĚ. Filozofická fakulta
Plný text práce
Právo: Autor si přeje zpřístupnit práci veřejnosti od 14.4.2014
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- Soubory jsou od 14. 4. 2014 dostupné: autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty, autentizovaným studentům ze stejné školy/fakulty
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: OSTRAVSKÁ UNIVERZITA V OSTRAVĚ, Filozofická fakultaUniversity of Ostrava
Faculty of ArtsBachelor programme / odbor:
Philology / English Language and Literature
Práce na příbuzné téma
-
Advertising in Lingua Franca: English Versions of Czech University Web Sites
Barbora ŠEBESTOVÁ -
How can you get people interested: Persuasive strategies in institutional web sites
Petra BABOROVÁ -
European Airports On the Web: An Analysis of Corporate Websites
Jiří PETRÁŠ -
English Touristic Web Sites of Selected Cities through the Lenses of Genre Analysis
Pavel FRYČKA -
Differences in Web Presentations of the Czech and the British political parties
Martin KOLÁŘ -
Intercultural Aspects of Institutional Web Presentation: How does Hyundai present itself to the public?
Silvie FAIGLOVÁ -
Comparison of a multi-model database with its single-model variants
Michal Merjavý