Opatření k omezení negativních dopadů ekonomické krize nebo recese na ekonomiku hotelu – Bc. Jan Vasilko
Bc. Jan Vasilko
Master's thesis
Opatření k omezení negativních dopadů ekonomické krize nebo recese na ekonomiku hotelu
Measures againts the negative effects of the economic crisis or recession on the business economy of hotel
Abstract:
Předmětem diplomové práce je na základě analýzy vývoje hotelu v časovém horizontu 2007 - 2014 navrhnout opatření, které by eliminovaly dopady ekonomické krize na ekonomiku hotelu, se kterou se svět potýkal v letech 2008-2010. Teoretická část je zaměřena na popsání cyklického vývoje ekonomiky, vývoje ekonomických směrů po Velké hospodářské krizi a popsání dílčích krizí před vypuknutím světové ekonomické …moreAbstract:
Subject of this master's Dissertation is to design an arragement on basis of analysis of the hotel developement in time range between 2007 and 2014, which would eliminate economic crisis impact to the economics of the hotel, with which the world has faced in 2008-2010. The aim of theoretical part of the work is to describe economic cyclic developement, developement of economic directions after Financial …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 10. 5. 2016
Identifier:
http://is.vsh.cz/th/9410/vsh_m/
Thesis defence
- Date of defence: 9. 6. 2016
- Supervisor: doc. Ing. Josef Vlček, CSc.
- Reader: PhDr. Jan Máče, Ph.D.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola hotelová v PrazeInstitute of Hospitality Management in Prague
Master programme / field:
Gastronomy , Hospitality Management and Tourism / Hospitality and Spa Management
Theses on a related topic
-
External and internal factors of prosperity SME
Diana Sargozhina -
Comparing 2004 and 2014 Revolutions in Ukraine: Internal Factors and External Players
Ruslan Matsiievskyi -
Place Branding, an application to Sardinia. What is the perception of the brand and what is the difference between internal and external stakeholders?
Gian Mario Battaglia -
Analysis of External and Internal Operations of Ralph Lauren
Aikerim Ramazan -
Vnější a vnitřní prostředí managementu a jeho vliv na řízení organizace
Anna Mitrofanova -
Hodnocení silných a slabých stránek činnosti podnikatelského subjektu a hodnocení vnějších příležitostí a rizik
Valeriya Sementsova -
Analýza vnitřního a vnějšího prostředí organizace a její využití ve strategickém plánování
Pavel Vávra -
Vliv vnějšího a vnitřního prostředí hotelu na jeho ekonomickou stabilitu
Miroslav Koťátko