Reklamní text v kosmetice (srovnávací rusko{--}česká lexikálně-gramatická analýza) – Andrea Máté
Andrea Máté
Bachelor's thesis
Reklamní text v kosmetice (srovnávací rusko{--}česká lexikálně-gramatická analýza)
Advertisings text in cosmetics (A czech-russian lexical-grammatical analysis)
Abstract:
Tématem naší práce je porovnání ruské a české reklamy, ať už po stránce reklamního textu nebo grafické stránce reklamy. V našem výzkumu jsme sledovali lexikálně-gramatické i grafické rozdíly v prezentaci reklamy na kosmetické výrobky v České Republice a Rusku (výrobky globálně ekonomicky aktivních korporací, nabízejících tytéž výrobky po celém světě). Pracovali jsme s výběrem reklam ze zhruba dvou …moreAbstract:
The work is focused on the comparison of Russian and Czech advertisement, whether in terms of advertising texts or in respect of the graphic features of advertising. In our research we monitored both lexical-grammatical and graphic differences in the presentation of cosmetics advertisement in the Czech Republic and Russia (products of globally active companies offering the same products all around …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 29. 11. 2007
Thesis defence
- Date of defence: 15. 1. 2008
- Supervisor: Eva Vysloužilová
- Reader: Ludmila Stěpanova
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
MÁTÉ, Andrea. \textit{Reklamní text v kosmetice (srovnávací rusko$\{$--$\}$česká lexikálně-gramatická analýza)}. Online. Bachelor's thesis. Olomouc: Palacký University Olomouc, Filozofická fakulta. 2007. Available from: https://theses.cz/id/w9sclx/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- Soubory jsou od 29. 11. 2007 dostupné: světu
Univerzita Palackého
Filozofická fakultaBachelor programme / field:
Filologie / Ruština se zaměřením na hospodářsko-právní a turistickou oblast
Theses on a related topic
-
Instagram: Exploration of Visual Brand communication & Transformational advertising
Oluwaseun Adekola Fasanya -
Advertising books: Communication strategies used in editorial reviews
Eva PAVLÍKOVÁ -
Czech and English communication strategies in advertising discourse
Karolína BAGINSKÁ -
Communication strategies in social media advertising as compared with traditional advertisements
Viktorie BALONOVÁ -
Communication strategies in promotional discourse: Focusing on hard sell vs. soft sell advertising tactics
Nela MAJEROVÁ -
Marketing communication: Advertising and Promotional Strategy of Bottlers’ Nepal Limited
Aarjana Khadka -
The Secrets of Communication in Marketing Communication
Lalita Berikbaeva -
Cultural Differences in Advertising Between Scandinavian and Balkan Countries
Leevi Pohjosmäki
Name
Posted by
Uploaded/Created
Rights