Ing. Veronika Štědráková

Bachelor's thesis

Dočista do čista. Způsob argumentace a přesvědčování v TV reklamě na prací prášky a čistící prostředky

Totaly clean. Argumentation and persuasion in TV commercials for washing powders and detergents
Abstract:
Bakalářská práce je zaměřena na to, jak ženy vnímají televizní reklamy na prací prášky a čistící prostředky. Zároveň se zabývá tím, jak právě tyto reklamy ovlivňují ženy při výběru detergentů, čím argumentují a jakým způsobem přesvědčují. Teoretická část se opírá o odbornou literaturu o reklamě jako takové, médiích a přesvědčování. V praktické části je aplikován výzkum pomocí techniky focus group. …more
Abstract:
The bachelor study is focused on how women perceive TV commercials on laundry detergents. It also studies affects of these commercials on women’s choice of a detergent and what are the key commercial claims that induce women to buy the detergent. The theoretical part is based on professional advertisement and media literature. The practical past is based on focus group research. The focus group consisted …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 3. 5. 2010

Thesis defence

  • Date of defence: 24. 6. 2010
  • Supervisor: Mgr. Matěj Hušek
  • Reader: JUDr. Petr Majerik

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správní