Mgr. Barbora Hejná

Bachelor's thesis

Mezigenerační učení mezi uvádějícím a začínajícím učitelem na základní škole

Intergenerational learning between mentor and beginning teacher in primary school
Abstract:
Tato bakalářská práce se zabývá mezigeneračním učením mezi uvádějícím a začínajícím učitelem na základní škole. Cílem práce je zjistit, jak probíhá mezigenerační učení mezi uvádějícím a začínajícím učitelem na základní škole. Práce je pojata jako teoretickou-empirická. V teoretické části je popsán začínající učitel, uvádějící učitel a mezigenerační učení. V empirické části je prezentován výsledek výzkumné …more
Abstract:
This thesis deals with intergenerational learning between mentor and beginning teacher in primary school. A main goal of this thesis is to clarify the process of intergenerational learning between mentor and beginning teacher in primary school. The thesis is conceived as a theoretical-empirical. The theoretical part describes beginning teacher, mentor and intergenerational learning. The empirical part …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 7. 5. 2014

Thesis defence

  • Date of defence: 3. 6. 2014
  • Supervisor: Mgr. Lucie Škarková, Ph.D.
  • Reader: Mgr. Karla Brücknerová, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakulta