Mgr. Andrea Pozdníčková

Bachelor's thesis

Anglický jazyk a specifické poruchy učení. Případová studie žáka s dyslexií.

English language and specific learning difficulties. Case study of a student with dyslexia.
Abstract:
This bachelor thesis deals with implementation of individualised methods and aids to teaching English as a foreign language to a primary school student with dyslexia. The theoretical part of the thesis focuses on terminological issues, characteristics and causes along with deficits associated with dyslexia. This part further highlights the effects of dyslexia on the learning of English and principles …more
Abstract:
Tato bakalářská práce se zabývá implementací individualizovaných metod a pomůcek ve výuce anglického jazyka u žáka s dyslexií na prvním stupni základní školy. Teoretická část charakterizuje dyslexii a zaměřuje se na terminologii, příčiny a deficity spojené s dyslexií. Zároveň uvádí dopady dyslexie na studium angličtiny a zásady pro výuku cizího jazyka u žáků s dyslexií. Tato teoretická zjištění jsou …more
 
 
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 29. 6. 2012
Accessible from:: 31. 12. 2999

Thesis defence

  • Supervisor: Mgr. František Tůma

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

Pozdníčková, Andrea. Anglický jazyk a specifické poruchy učení. Případová studie žáka s dyslexií.. Liberec, 2012. bakalářská práce (Bc.). TECHNICKÁ UNIVERZITA V LIBERCI. Fakulta přírodovědně-humanitní a pedagogická

Full text of thesis

Accessibility: Autor si nepřeje zpřístupnění práce veřejnosti

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou nedostupné.
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: TECHNICKÁ UNIVERZITA V LIBERCI, Fakulta přírodovědně-humanitní a pedagogická