Sociální reklama a její vývoj do současnosti – Bc. Natálie Bendlová
Bc. Natálie Bendlová
Master's thesis
Sociální reklama a její vývoj do současnosti
Social advertisement and its development till the present
Abstract:
Diplomová práce s názvem Sociální reklama a její vývoj až do současnosti, se zabývá, jak již z názvu vyplývá, typem reklamy, jejímž cílem není primárně dosahování zisku, nýbrž změna v chování příjemců či následně vyvolaná aktivita, týkající se závažných společenských problémů. Cílem diplomové práce je teoreticky vymezit pojem sociální reklama a pojmy s ní související, zachytit vývoj sociální reklamy …moreAbstract:
Thesis with name Social advertisement and its development till the present, deals with, as the name demonstrate, the type of advertising isn´t aimed primarily profit, but to change the behavior of recipients or evocated activity relating to serious social problems. The aim of the thesis is to theoretically define the concept of social advertising and its related concepts, to capture the development …moreKeywords
Sociální reklama reklama sociální marketing marketing nezisková organizace historie typologie kampaň spot soutěže komunikace informace účinnost proces přesvědčování vliv emoce BESIP Social advertising advertising social marketing non-profit organization history typology campaign commercials competitions communication information effect process of persuasion influence emotions
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 14. 4. 2011
Identifier:
https://is.vsfs.cz/th/b8ep5/
Thesis defence
- Date of defence: 20. 6. 2011
- Supervisor: prof. Ing. František Zich, DrSc.
- Reader: doc. Mgr. Ondřej Roubal, Ph.D.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správníUniversity of Finance and Administration
Master programme / field:
Economics and Management / Marketing Communication
Theses on a related topic
-
Marketing of non-profit organization
Lejla Rašić -
Social advertising and its impact on consumer and citizenship behaviour
Veronika Shipilova -
The Use and Impact of Advertising on Social Campaigns
Violina Radeva -
The use and impact of advertising in social campaigns
Sanaa Nabil Ali -
Consumer Attitudes Towards Social Media Advertising
Ornella Kim Buxbaum -
Communication strategies in social media advertising as compared with traditional advertisements
Viktorie BALONOVÁ -
Discourse Analysis of Health and Social Advertising
Iveta Danišová -
The influence of cultural differences on the effectiveness of advertising appeals in social media ads in case of gen Z from Czechia, Finland and Turkey
František Hendl