Typologie spotřebitelů a využití jejich psychologických charakteristik v marketingové praxi – Bc. Kamila Frolíková
Bc. Kamila Frolíková
Master's thesis
Typologie spotřebitelů a využití jejich psychologických charakteristik v marketingové praxi
Typology of consumers and use their psychological characteristics in marketing practice
Abstract:
Diplomová práce se zabývá nákupním chováním, typologií spotřebitelů a využití jejich psychologických charakteristik. Toto téma je autorce blízké. Domnívá se, že v dnešní době je pro většinu firem zcela neefektivní zaměřovat se na většinu zákazníků bez jakékoli předešlé segmentace a bližší specifikace. Potřeby spotřebitelů jsou stále více odlišné a rozsáhlé. Proto je skoro nutností pracovat se segmentací …moreAbstract:
The thesis deals with shopping behavior, consumer typology and the use of their psychological characteristics. This topic is close to the author. The author believes that today it is completely ineffective for most companies to target a major part of customers without any previous segmentation and detailed specifications. The needs of consumers are increasingly different and extensive. Therefore, it …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 29. 4. 2020
Identifier:
https://is.vsfs.cz/th/uz3pc/
Thesis defence
- Date of defence: 23. 6. 2020
- Supervisor: PhDr. Tereza Vacínová, Ph.D.
- Reader: PhDr. Ilona Toufarová
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
FROLÍKOVÁ, Kamila. \textit{Typologie spotřebitelů a využití jejich psychologických charakteristik v marketingové praxi}. Online. Master's thesis. Praha: University of Finance and Administration. 2020. Available from: https://theses.cz/id/wsz21i/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správníUniversity of Finance and Administration
Master programme / field:
Economics and Management / Marketing Communication
Theses on a related topic
-
Marketing; Marketing Communication; Communication mix; communication campaig
Martin Janků -
HR marketing communication. The Importance of HR marketing for Employer Brand.
Ekaterina Akhmedova -
Communication as load bearing element of marketing communication
Jiří Pivrnec -
The Role of New Media in a Modern Marketing Communication
Roman Sarychev -
The ethical issues in marketing communication
Anastasia Andreeva -
Ethical issues in marketing communication
Karina Khaddad -
Data Mining and Its Effective Utilization in Marketing Communication
Serpil Boyraz -
The role of new media in a modern marketing communication
Petra Nagajdová