Chovanie spotrebiteľa pri online nákupe potravín – Bc. Natália Smrečková
Bc. Natália Smrečková
Master's thesis
Chovanie spotrebiteľa pri online nákupe potravín
Chování spotřebitele při online nákupu potravin
Abstract:
Cílem diplomové práce bylo vytvořit návrhy a doporučení pro online prodejce potravin, díky kterým by mohli zvýšit svou úspěšnost na trhu. Na základě primárních a sekundárních dat byly zjišťovány charakteristiky nákupního chování a vliv pandemie Covid-19 na nakupování potravin online. Z primárního výzkumu vzešlo, že 70 % respondentů již má předchozí zkušenost s nákupy online. Ze zbývajících lidí je …moreAbstract:
The Diploma Thesis sought to generate proposals and recommendations for online food suppliers to help them boost their market success. Primary and secondary data were used to evaluate the features of buying behavior and the influence of the Covid-19 pandemic on online food shopping. According to primary research, 70% of respondents have prior experience with internet buying. Sixty percent of those …moreAbstract:
Cieľom diplomovej práce bolo vytvoriť návrhy a odporúčania pre online predajcov potravín, vďaka ktorým by mohli zvýšiť svoju úspešnosť na trhu. Na základe primárnych a sekundárnych dát boli zisťované charakteristiky nákupného správania a vplyv pandémie Covid-19 na nakupovanie potravín online. Z primárneho výskumu vzišlo, že 70 % respondentov už má predchádzajúcu skúsenosť s nákupmi online. Zo zvyšných …more
Language used: Slovak
Date on which the thesis was submitted / produced: 7. 5. 2022
Thesis defence
- Date of defence: 28. 6. 2022
- Supervisor: Ing. Marek Záboj, Ph.D.
- Reader: Stanislav Mokrý, Ph.D.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Mendelova univerzita v Brně, Provozně ekonomická fakultaMendel University in Brno
Faculty of Business and EconomicsMaster programme / specializace:
Economics and Management / Marketing and Trade
Theses on a related topic
-
Instore marketing
Adrián Macháček -
Personální marketing vybrané společnosti
Katarína Rakuščinec -
Marketingová komunikácia spoločnosti H&M
Michaela Tkáčiková -
Marketingová komunikácia hokejového klubu HK Martin
Petronela Kubaláková -
Marketingová komunikácia vybranej firmy
Daniela Rabatinová -
Fashion marketing na internetu - soubor kazuistik a jejich obsahové a formální zpracování
Silvia Sleziaková -
Marketingová komunikácia vybraného reťazca lekární
Andrea Šándorová -
Marketing; Marketing Communication; Communication mix; communication campaig
Martin Janků