Netradiční pomůcky pro žáky se sluchovým postižením v hodinách tělesné výchovy – Mgr. Jana Roupová
Mgr. Jana Roupová
Master's thesis
Netradiční pomůcky pro žáky se sluchovým postižením v hodinách tělesné výchovy
Innovation Tools in Psychical Training for Childern with Hearing Impairment
Abstract:
Teoretická část se věnuje vymezení sluchového postižení, komunikace jedinců se sluchovým postižením, specifickými projevy jedinců se sluchovým postižením. Diplomová práce se věnujeme i Rámcově vzdělávacímu programu a to zejména vzdělávacímu oboru Člověk a jeho zdraví, zabýváme se i pojmem hra a netradiční pohybová aktivita. Praktická část zahrnuje metodický materiál (hry) s využitím netradičních pomůcek …moreAbstract:
Theoretical part contains hearing impairment description, communication with individuals with hearing impairment, specific behavior of individuals with hearing impairment. Diploma thesis also deals with Educational system, mainly to Human and his health. Terms “game” and “nontraditional physical activity” are also discussed. Practical part contains methodical material (games) with usage of nontraditional …moreKeywords
Sluchové postižení rámcový vzdělávací program hra netradiční pohybová aktivita specifické projevy jedinců se sluchovým postižením.Hearing impairment description general educational program for basic education game and nontraditional physical activity specific behavior of individuals with hearing impairment.
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 26. 4. 2011
Identifier:
https://is.muni.cz/th/xx6gy/
Thesis defence
- Date of defence: 4. 5. 2011
- Supervisor: PhDr. Lenka Hricová, Ph.D.
- Reader: PhDr. Lenka Doležalová, Ph.D.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationMaster programme / field:
Special Education / Special Education
Theses on a related topic
-
Výuka anglického jazyka u žáků se souběžným sluchovým a mentálním postižením na ZŠ pro sluchově postižené
Žaneta Petraturová -
Povědomí studentů gymnázií o sluchovém postižení a komunikaci s jedinci se sluchovým postižením
Markéta Műllerová -
Rozvoj komunikačních kompetencí žáků se sluchovým a mentálním postižením
Květa Valsová -
Pozornosť a exekutívne funkcie u detí s vývojovou dysfáziou
Ľubomíra Hrčová -
Family Intervention in Speech Communication Competencies for Hearing Families of Children with Hearing Impairment
Lin LI -
SCHOOL AND SOCIO-DEMOGRAPHIC FACTORS AS PREDICTORS OF PARENTAL CHOICE OF SCHOOL FOR CHILDREN WITH HEARING IMPAIRMENT IN AKWA IBOM NIGERIA
Francesca UKO -
Counseling for the family of a child with a hearing impairment: A perspective of Nigeria
Ngozi NWAUKWA -
An evaluation existing service provisions for students with hearing impairment and the conditions necessary for effective implementation of inclusive education programme in Nigeria
James Abua EWA