Ing. Nikol Obrová

Bachelor's thesis

Značka a její vývoj v čase. Studie rebrandingu na příkladu Vodafone.

Brand and its development in time. Study of rebranding strategies - the example of Vodafone
Abstract:
Obsahem této práce je rozbor brandingu z historického pohledu a analýza procesu změny značky (rebrandingu). V teoretické části jsou popsány různé podoby rebrandingu a důvody, které k němu vedou, spolu s uvedením 20 základních chyb, ke kterým při něm nejčastěji dochází. Praktická část je zaměřena na rebranding mobilního operátora Oskar a jeho přechod na značku Vodafone. Spolu s tím je v praktické části …more
Abstract:
The content of this work is an analysis of branding from a historical perspective and analysis of the brand changing process (rebranding). The theoretical part describes various forms and situations that can lead to rebranding, together with the 20 most usual basic mistakes in the rebranding. The practical part is focused on the rebranding of mobile operator Vodafone and its transition from Oscar Brand …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 29. 4. 2010

Thesis defence

  • Date of defence: 21. 6. 2010
  • Supervisor: Mgr. Matěj Hušek
  • Reader: Mgr. Stanislava Borejová

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správní