Značka a její vývoj v čase. Studie rebrandingu na příkladu Vodafone. – Ing. Nikol Obrová
Ing. Nikol Obrová
Bachelor's thesis
Značka a její vývoj v čase. Studie rebrandingu na příkladu Vodafone.
Brand and its development in time. Study of rebranding strategies - the example of Vodafone
Abstract:
Obsahem této práce je rozbor brandingu z historického pohledu a analýza procesu změny značky (rebrandingu). V teoretické části jsou popsány různé podoby rebrandingu a důvody, které k němu vedou, spolu s uvedením 20 základních chyb, ke kterým při něm nejčastěji dochází. Praktická část je zaměřena na rebranding mobilního operátora Oskar a jeho přechod na značku Vodafone. Spolu s tím je v praktické části …moreAbstract:
The content of this work is an analysis of branding from a historical perspective and analysis of the brand changing process (rebranding). The theoretical part describes various forms and situations that can lead to rebranding, together with the 20 most usual basic mistakes in the rebranding. The practical part is focused on the rebranding of mobile operator Vodafone and its transition from Oscar Brand …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 29. 4. 2010
Identifier:
https://is.vsfs.cz/th/gwhji/
Thesis defence
- Date of defence: 21. 6. 2010
- Supervisor: Mgr. Matěj Hušek
- Reader: Mgr. Stanislava Borejová
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správníUniversity of Finance and Administration
Bachelor programme / field:
Economics and Management / Marketing Communication
Theses on a related topic
-
Vývoj reklamní kampaně společnosti Vodafone jako případová studie propagace a prezentace trhu s mobilní komunikací v České republice
Dana Komosná -
Analýza marketingové komunikace firmy Vodafone CZ
Lenka VLKOVÁ -
Využití interaktivního marketingu ve společnosti Vodafone
Michal Míka -
Využití neuromarketingu při analýze reklamní kampaně v segmentu mobilních operátorů
Kristýna Výletová -
Branding – its history and a new challenges, Brand authenticity
Veronika Bodnárová -
Branding – Its History and New Challenges
Anhelina Luniova -
Marketingová komunikace se zákazníky při změně majitele společnosti
Jan Volšík -
Marketingová strategie jako základ komunikační strategie Městské knihovny Frýdek-Místek, příspěvkové organizace
Pavel Machala