Možnosti poskytování služeb veřejné správy pomocí metodiky ITIL – Josef Platil
Josef Platil
Master's thesis
Možnosti poskytování služeb veřejné správy pomocí metodiky ITIL
Possibilities of providing services of Public Administration using ITIL best practices
Abstract:
Tato diplomová práce si klade za cíl zodpovědět otázku, zda je možné poskytovat veřejnou správu jako službu a jak k tomu lze použít metodiku ITIL. Práce je rozdělena do tří částí. V první části diplomové práce je rozebrána teorie správy, vysvětleny základní pojmy, uvedena stručná historie a vývoj veřejné správy na území České republiky až do současnosti a v krátkosti je představen očekávaný vývoj v …moreAbstract:
This thesis aims to answer a question whether it is possible to provide public administration as a service and how can ITIL be used. The thesis is divided into three parts. In the first part of the thesis the theory of management is broken down, the basic concepts are explained and a brief history of the development of public administration in the Czech Republic to the present as well as briefly introducing …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 18. 2. 2011
Identifier:
http://www.vse.cz/vskp/eid/29844
Thesis defence
- Date of defence: 2. 2. 2012
- Supervisor: Antonín Pavlíček
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttp://www.vse.cz/vskp/eid/29844
Vysoká škola ekonomická v Praze
Master programme / field:
Aplikovaná informatika / Informační management
Theses on a related topic
-
The Implementation of an Open Management Model within Public Administration
Martina Gasdi -
Europeanization of Kosovo’s Public Administration: 2009-2017
Florin Shala -
Quality of Life as an Useful Indicator in Decision-Making Processes of Public Administration at the Regional Level
Tetiana Kasáková -
External Audit in Public Administration and its Impacts
Jan Buček -
Zlepšení procesu zpracování požadavků na Service Desk ve velkém podniku pomocí metod process miningu
Darina Mencnerová -
Gamifikační prvky v aplikaci ALVAO Service Desk
Martin Šesták -
Service desk, knowledge management a secrets management v malé organizaci
Vít Pouzar -
Service desk v prostředí Office 365 a Power Apps
Tatiana Hovanová