Monika Berková

Bachelor's thesis

Blogging/Vlogging jako nástroj marketingu

Blogging (Vlogging) as a marketing tool
Abstract:
V této práci se zaměřuji na dva fenomény dnešní doby – blogging a vlogging. Tyto zprvu čistě volnočasové aktivity se postupem času staly mocným marketingovým nástrojem. Teoretická část práce pokrývá právě tento vývoj a následně oblast online marketingu, která je pro zmíněné nástroje relevantní. V praktické části je následně provedeno srovnání konkrétních blogů a vlogů z české a zahraniční scény se …more
Abstract:
This thesis is focused on two phonemena of our times – blogging and vlogging. What was initially leisure time activity has developed into poweful marketing tool. Theoretical part covers this evolution followed by online marketing part which is the most relevant. The practical part is then composed from comparison of Czech and foreign blogs and vlogs with focus on marketing tools that are being used …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 16. 4. 2018

Thesis defence

  • Date of defence: 29. 5. 2018
  • Supervisor: Mgr. Pavel Kotyza
  • Reader: Ing. Juraj Eisel, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • všem autentizovaným
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správní

University of Finance and Administration

Bachelor programme / field:
Economics and Management / Marketing Communication