El análisis de discurso de los debates sobre los matrimonios homosexuales en las secciones de “Familia” en los periódicos ABC y El País – Bc. Kristýna Příkaská
Bc. Kristýna Příkaská
Bachelor's thesis
El análisis de discurso de los debates sobre los matrimonios homosexuales en las secciones de “Familia” en los periódicos ABC y El País
Discourse analysis in the debates about gay marriages in sections "Family" in the Spanish newspapers ABC and El País
Abstract:
This Bachelor's thesis analyses the discourse of the "Family" section in two Spanish newspapers: the conservative right-wing ABC and the liberal center El País. Specifically, it focuses on communication strategies and explores how they can be analyzed within the discourse analysis framework.Abstract:
Tato bakalářská práce se zabývá analýzou diskurzu sekce „Rodina“ ve dvou španělských novinách: konzervativně pravicovém ABC a liberálně středovém El País. Konkrétně se zabývá komunikačními strategiemi a zkoumá, jak se dají analyzovat v rámci analýzy diskurzu.
Jazyk práce: Spanish
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 7. 12. 2022
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/c93cw/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 24. 1. 2023
- Vedúci: doc. Mgr. Ivo Buzek, Ph.D.
- Oponent: Mgr. Cristina Rodríguez García, Ph.D.
Citační záznam
Citace dle ISO 690:
PŘÍKASKÁ, Kristýna. \textit{El análisis de discurso de los debates sobre los matrimonios homosexuales en las secciones de “Familia” en los periódicos ABC y El País}. Online. Bakalárska práca. Brno: Masarykova univerzita, Faculty of Arts. 2022. Dostupné z: https://theses.cz/id/x4droa/.
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasaryk University
Faculty of ArtsBachelor programme / odbor:
Philology / Spanish Language and Literature
Práce na příbuzné téma
-
Analysis of communication strategies in business magazines
Pavla PETERKOVÁ -
Communication strategies for selling wine on–line
Tomáš Pelikán -
Czech and English communication strategies in advertising discourse
Karolína BAGINSKÁ -
Advertising books: Communication strategies used in editorial reviews
Eva PAVLÍKOVÁ -
Covid-related reports in broadsheets vs. tabloids: A contrastive analysis of communication strategies
Hana MONTÁGOVÁ -
Communication strategies in blogs focusing on natural cosmetics products
Jana KLÍMOVÁ -
Communication strategies in promotional discourse: Focusing on hard sell vs. soft sell advertising tactics
Nela MAJEROVÁ -
Communication strategies in CSR reports
Tereza VIKTOŘÍKOVÁ