Barbora Vanderková

Master's thesis

Analýza profesní zkušenosti učitelů/učitelek prvního stupně ZŠ s implementací opatření sociální inkluze do škol

Analysis of the Professional Experience of Primary School Teachers with the Implementation of Social Inclusion Measures in the Schools
Abstract:
Diplomová práce se zabývá tématem sociální inkluze v českém školství. Cílem diplomové práce je popsat profesní zkušenosti učitelů prvního stupně základní školy s inkluzivním vzděláváním a s realizací těchto opatření do škol. V rámci sociální inkluze se zaměřujeme na žáky se sociálním znevýhodněním, konkrétněji romské žáky. Empirická část má charakter kvalitativního designu výzkumu.
Abstract:
The diploma thesis deals with the topic of social inclusion in Czech education system. The aim of the diploma thesis is to describe the professional experience of primary school teachers with inclusive education and with the implementation of these measures in schools. As part of social inclusion, we focus on socially disadvantaged pupils, more specifically on Roma pupils. The empirical part has the …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 21. 4. 2022

Thesis defence

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

Vanderková, Barbora. Analýza profesní zkušenosti učitelů/učitelek prvního stupně ZŠ s implementací opatření sociální inkluze do škol. Zlín, 2022. diplomová práce (Mgr.). Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta humanitních studií
Plny text prace je k dispozici v elektronicke podobe