Proteinové tyčinky s hmyzím proteinem: návrh a ekonomické zhodnocení marketingové strategie. – Jana Tóthová
Jana Tóthová
Bachelor's thesis
Proteinové tyčinky s hmyzím proteinem: návrh a ekonomické zhodnocení marketingové strategie.
Protein Bars with Insect Protein: Proposal and Economic Evaluation of Marketing Strategy.
Abstract:
Tato bakalářská práce se zabývá entomofagií, tedy využíváním jedlého hmyzu jako potraviny. Literární rešerše popisuje nutriční i ekologické důvody pro konzumaci hmyzu jako alternativy ke konvenčním zdrojům proteinu. V práci jsou za využití 4P analyzovány firmy vyrábějící proteinové tyčinky v Evropě, USA a Kanadě. Bylo využito dotazníkového šetření pro následnou SWOT analýzu. Cílem práce je návrh a …moreAbstract:
This bachelor thesis is about entomophagy, which means using edible insect as source of food. Literature research describes nutritional and ecological benefits of insect consumption as alternative sources of protein compared to conventional protein production. In this thesis companies from Europe, USA and Canada producing protein bars with insect protein are analysed by 4P. Questionnaire survey was …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 8. 5. 2022
Thesis defence
- Date of defence: 27. 6. 2022
- Supervisor: prof. Ing. Lubor Lacina, Ph.D.
- Reader: Martina Pečová, externi
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
TÓTHOVÁ, Jana. \textit{Proteinové tyčinky s~hmyzím proteinem: návrh a~ekonomické zhodnocení marketingové strategie.}. Online. Bachelor's thesis. Brno: Mendelova univerzita v Brně, Faculty of Business and Economics. 2022. Available from: https://theses.cz/id/x63nrh/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Mendelova univerzita v Brně, Provozně ekonomická fakultaMendel University in Brno
Faculty of Business and EconomicsBachelor programme / field / specializace:
Economics and management / Economics and Management / Marketing and Trade
Theses on a related topic
-
Marketing a jeho strategie v kryptoměnách
Igor Zavadovský -
Knižní marketing - Návrh marketingové strategie
Nicole Urbančíková -
Marketing In Public Space Focus On Shopping Malls Marketing Strategies
Anna Klimenko -
Digitální marketing v hotelnictví a gastronomii a strategie na sociálních sítích
Ananyan Ananyan -
SWOT analýza vybrané organizace
Lucie Franková -
Assessment of various ChatGPT models in performing SWOT analysis
Prokop Maxa -
SWOT analýza podniku
Petra Kopečná -
Metoda SWOT jako rozhodovací nástroj řízení podniku
Petra Bendlová