Analýza zákaznických segmentů vybraného produktu ICT – Bc. Pavel Dvořák
Bc. Pavel Dvořák
Bachelor's thesis
Analýza zákaznických segmentů vybraného produktu ICT
Analysis of customer segments of the selected ICT product
Abstract:
Bakalářská práce se zabývá vypracováním segmentace zákazníků pod-niku, který nabízí ICT produkty a služby. Teoretická část se nejprve za-bývá marketingem, poté různými způsoby segmentace a řízení vztahu se zákazníky (CRM). V praktické části jsou poté na základě dostupných pod-nikových dat zvoleny jako způsoby segmentace RFM analýza a k-means clustering a je vypracována segmentace. Součástí práce je …moreAbstract:
The bachelor thesis deals with the development of customer segmenta-tion of a company offering ICT products and services. The theoretical part first deals with marketing, then with different ways of segmentation and customer relationship management (CRM). In the practical part, RFM analysis and k-means clustering are then chosen as segmentation methods based on available company data and the segmentation …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 28. 4. 2023
Identifier:
https://is.muni.cz/th/kll8d/
Thesis defence
- Date of defence: 13. 6. 2023
- Supervisor: doc. Ing. Radoslav Škapa, Ph.D.
- Reader: doc. Ing. Ondřej Částek, Ph.D.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Ekonomicko-správní fakultaMasaryk University
Faculty of Economics and AdministrationBachelor programme / field:
Business Informatics / Business Informatics
Theses on a related topic
-
Implementace marketingové strategie pod vlivem COVID-19
Rapáč Rapáč -
Návrh marketingové strategie konkrétní instituce
Kristýna Sosíková -
Věrnostní program jako klíčová součást marketingové strategie
Renata Pithardová -
Audit marketingové strategie ve vybrané firmě
Nikol Jermanová -
Návrh marketingové strategie konkrétní instituce
Martin Smilek -
Marketingová strategie zvoleného podniku
Klára Vitoušková -
Návrh marketingové strategie konkrétní instituce
Věra Sklenářová -
Věrnostní program jako klíčová součást marketingová strategie
Daniel Rosa