Bc. Zuzana Rýparová

Bachelor's thesis

Metoda SWOT jako rozhodovací nástroj řízení podniku

SWOT analysis - the deciding instrument for enterprisse management
Abstract:
Následující práce se zabývá významem marketingu a marketingových analýz. V tomto případě tedy o analýze SWOT. V teoretické části práce shrnu podstatné informace týkající se této analýzy, popíšu její historii a zaměřím se na to, jak se analýza provádí a k čemu je vůbec dobrá. Vysvětlím pojmy jako mikroprostředí, makroprostředí, silné a slabé stránky, nebo příležitosti a hrozby. Uvedu také pár otázek …more
Abstract:
The following Bachelor´s thesis deals with the importance of marketing and marketing analysis. The SWOT analysis in this case. The theoretical part will summarize important informations about this analysis and history o fit. I will explain how to make the analysis and why is good to make it. I will explain aslo terms like micro environment and macro environment , strenghts and weaknesses and opportunities …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 15. 12. 2016

Thesis defence

  • Date of defence: 26. 6. 2017
  • Supervisor: Ing. Ladislav Šolc, Ph.D.
  • Reader: Ing. Jakub Hořický

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích

Institute of Technology and Business in České Budějovice

Bachelor programme / field:
Economics and Management / Business Administration and Management