Metoda SWOT jako rozhodovací nástroj řízení podniku – Bc. Zuzana Rýparová
Bc. Zuzana Rýparová
Bachelor's thesis
Metoda SWOT jako rozhodovací nástroj řízení podniku
SWOT analysis - the deciding instrument for enterprisse management
Abstract:
Následující práce se zabývá významem marketingu a marketingových analýz. V tomto případě tedy o analýze SWOT. V teoretické části práce shrnu podstatné informace týkající se této analýzy, popíšu její historii a zaměřím se na to, jak se analýza provádí a k čemu je vůbec dobrá. Vysvětlím pojmy jako mikroprostředí, makroprostředí, silné a slabé stránky, nebo příležitosti a hrozby. Uvedu také pár otázek …moreAbstract:
The following Bachelor´s thesis deals with the importance of marketing and marketing analysis. The SWOT analysis in this case. The theoretical part will summarize important informations about this analysis and history o fit. I will explain how to make the analysis and why is good to make it. I will explain aslo terms like micro environment and macro environment , strenghts and weaknesses and opportunities …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 15. 12. 2016
Identifier:
https://is.vstecb.cz/th/cxkbo/
Thesis defence
- Date of defence: 26. 6. 2017
- Supervisor: Ing. Ladislav Šolc, Ph.D.
- Reader: Ing. Jakub Hořický
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
RÝPAROVÁ, Zuzana. \textit{Metoda SWOT jako rozhodovací nástroj řízení podniku}. Online. Bachelor's thesis. České Budějovice: Institute of Technology and Business in České Budějovice. 2016. Available from: https://theses.cz/id/x94r1z/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola technická a ekonomická v Českých BudějovicíchInstitute of Technology and Business in České Budějovice
Bachelor programme / field:
Economics and Management / Business Administration and Management
Theses on a related topic
-
Analýza mikroprostředí a makroprostředí firmy 1. Strategy marketing & media s.r.o.
Martin Kovařík -
Marketing hokejového klubu Salith Šumperk
Aleš Staněk -
SWOT analýza podnikatelského subjektu
Lukáš Ságl -
SWOT analýza podniku
Petra Kopečná -
Strategic Analysis of Huawei Technologies Group Co., Ltd in Chinese market
Sailing Chen -
Analysis of competition in the life sciences industry and strategies to lead in high growth markets
Katarína Suchoňová -
Strategic Analysis of Emaar Properties UAE
Jennet Orazova -
SWOT analýza firmy se zaměřením na zlepšení komunikace se zákazníkem
Zlata Plouharová