Mgr. Jana Kotoučková

Master's thesis

Přístupy k výuce čtení v prvním období základního vzdělávání v České republice a Anglii

Approaches to Teaching Reading in Key Stage 1 and Lower Key Stage 2 in the Czech Republic and England
Abstract:
Diplomová práce se zabývá srovnáním výuky čtení v prvním období základního vzdělávání v České republice a v Anglii na příkladech dvou vybraných škol. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část se zaměřuje na čtení a literární výchovu v kontextu vzdělávání, kurikula pro základní vzdělávání a popis vybraných škol. Praktická část je založena na kvalitativním výzkumu, který využívá …more
Abstract:
This thesis compares the teaching of reading in first three years of primary education in the Czech Republic and in England, using two selected primary schools as examples. The thesis is divided into theoretical and practical parts. The theoretical part focuses on reading and literary education in context of education, the curriculum for primary education and description of the selected schools. The …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 22. 4. 2024

Thesis defence

  • Date of defence: 17. 6. 2024
  • Supervisor: MgA. Miroslav Jindra, Ph.D.
  • Reader: Mgr. Jitka Zítková, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakulta