Přístupy k výuce čtení v prvním období základního vzdělávání v České republice a Anglii – Mgr. Jana Kotoučková
Mgr. Jana Kotoučková
Master's thesis
Přístupy k výuce čtení v prvním období základního vzdělávání v České republice a Anglii
Approaches to Teaching Reading in Key Stage 1 and Lower Key Stage 2 in the Czech Republic and England
Abstract:
Diplomová práce se zabývá srovnáním výuky čtení v prvním období základního vzdělávání v České republice a v Anglii na příkladech dvou vybraných škol. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část se zaměřuje na čtení a literární výchovu v kontextu vzdělávání, kurikula pro základní vzdělávání a popis vybraných škol. Praktická část je založena na kvalitativním výzkumu, který využívá …moreAbstract:
This thesis compares the teaching of reading in first three years of primary education in the Czech Republic and in England, using two selected primary schools as examples. The thesis is divided into theoretical and practical parts. The theoretical part focuses on reading and literary education in context of education, the curriculum for primary education and description of the selected schools. The …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 22. 4. 2024
Identifier:
https://is.muni.cz/th/grejl/
Thesis defence
- Date of defence: 17. 6. 2024
- Supervisor: MgA. Miroslav Jindra, Ph.D.
- Reader: Mgr. Jitka Zítková, Ph.D.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
KOTOUČKOVÁ, Jana. \textit{Přístupy k výuce čtení v prvním období základního vzdělávání v České republice a Anglii}. Online. Master's thesis. Brno: Masaryk University, Faculty of Education. 2024. Available from: https://theses.cz/id/xaecag/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationMaster programme / field:
Teacher Training for Primary Schools / Primary School Teacher Training
Theses on a related topic
-
Překážky při vytváření pojmu přirozeného čísla u žáka v prvním období 1. stupně základní školy (případová studie)
Kateřina Jirků -
Základní vzdělání v období první republiky, tedy v letech 1918-1938
Ludmila Vaňková -
Samospráva města Kladna v období první republiky
Andrea Nováková -
Didaktické pomůcky v českém jazyce, zaměřené na 1. období základní školy
Michaela MARTINÁKOVÁ -
Analysis of the Corpus of Texts Generated by ChatGPT for Teaching Reading Comprehension.
Tereza KUBÁNKOVÁ -
Supporting English Learning in Reading Workshops
Andrea Čalová -
Zefektivnění čtení s porozuměním u dospívajících s ADHD/ADD
Simona Gernatová -
Kompenzační strategie pro dospělé studenty s dyslexií zaměřené na rozvoj dovednosti čtení s porozuměním v cizím jazyce.
Vladimíra Vokráčková