Bc. Radka Šplíchalová

Master's thesis

Multisenzorické působení na zákazníka se zaměřením na genderové rozdíly (neuromarketingová studie)

Multisensoric effect on customer with a focus on gender differences (neuromarketing study)
Abstract:
Jakou měrou nás ovlivňují smysly – zrak, chuť nebo čich – v procesu rozhodování? Zasahují do tohoto procesu emoce, nebo se řídíme čistě racionálními argumenty? Lze vůbec získat odpovědi na tyto otázky? Ano. V moderním světě stále se rozvíjejících technologií (v důsledku toho ovšem také světě přesyceném vizuálními podněty a téměř identickými produkty) vystupuje na povrch příležitost „nahlédnout do hlav …more
Abstract:
To what extent are we influenced in the process of decision making by senses – sight, olfaction or gustation? Do emotions interfere in this process or do we adhere to purely rational arguments? Is it possible to gain answers for these questions? Yes, it is. In the modern world of constantly developing technologies (in consequence of which in the world glutted with visual stimuli and nearly identical …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 31. 8. 2012

Thesis defence

  • Date of defence: 29. 10. 2012
  • Supervisor: PhDr. Jaroslav Jančík
  • Reader: Ing. Vilém Kunz, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správní

University of Finance and Administration

Master programme / field:
Economics and Management / Marketing Communication

Theses on a related topic