Vocabulary Enhancement through Watching Korean TV Series with English Subtitles – Bc. Magdalena Výmolová
Bc. Magdalena Výmolová
Bachelor's thesis
Vocabulary Enhancement through Watching Korean TV Series with English Subtitles
Vocabulary Enhancement through Watching Korean TV Series with English Subtitles
Abstract:
Tato bakalářská práce zkoumá, zda se dá sledování korejských seriálů s anglickými titulky považovat za efektivní strategii učení k obohacení slovní zásoby. Teoretická část je zaměřena na vysvětlení konceptu strategií učení, specifických strategií učení se slovní zásoby, vnějších faktorů ovlivňujících studium druhého jazyka a základních informací o korejských seriálech. V empirické části je popsána …moreAbstract:
This thesis investigates whether watching Korean dramas with English subtitles could be considered an effective learning strategy for vocabulary enhancement. The first part provides a theoretical background which focuses on the explanation of the concept of learning strategies, specific vocabulary learning strategies, external factors affecting second language learning and general background to Korean …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 19. 12. 2018
Identifier:
https://is.muni.cz/th/h26qp/
Thesis defence
- Date of defence: 1. 2. 2019
- Supervisor: PhDr. Simona Kalová
- Reader: Mgr. Maria Šimková
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
VÝMOLOVÁ, Magdalena. \textit{Vocabulary Enhancement through Watching Korean TV Series with English Subtitles}. Online. Bachelor's thesis. Brno: Masaryk University, Faculty of Arts. 2018. Available from: https://theses.cz/id/xg9ggp/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasaryk University
Faculty of ArtsBachelor programme / field:
Philology / English Language and Literature
Theses on a related topic
-
Rozsah a rozšiřování pasivní slovní zásoby současného absolventa prvního stupně základní školy
Barbora KUBEČKOVÁ -
Rozšiřování individuální slovní zásoby žáků na základní škole a na základní škole speciální
Zdeňka Tušlová -
Výuka slovní zásoby českého jazyka u žáků se sluchovým postižením na 1. stupni základní školy
Jiřina Vlková -
Vliv videoher na proces učení slovní zásoby anglického jazyka u žáků 1. stupně základní školy
Denisa HANÁKOVÁ -
Rozšiřování slovní zásoby žáků 6. ročníku ZŠ v hodinách slohu. Téma Moje obec
Michaela Malčíková -
Learning Styles and Learning Strategies of Gifted Students in English Lessons
Hana Chlubná -
Vocabulary Learning Strategies of Adult Students of English
Andrea Šimečková -
The development of a Romani pupil's English learning strategies after six months of tutoring
Hana Bartlová