Zvuk jako aktér - moc a organizace v prostoru nákupního centra – Bc. Tereza Pantůčková
Bc. Tereza Pantůčková
Master's thesis
Zvuk jako aktér - moc a organizace v prostoru nákupního centra
Sound as actor - power and organisaion of space in a shopping mall
Abstract:
Práce se zabývá zvukem jako materiálním aspektem prostoru, který přenáší a generuje kulturní významy. Reaguje na vizuálně zaměřené tendence vnímání jak v běžném životě, tak i u prací zabývajících se materialitou a její pozici ve společnosti, a obrací svou pozornost na přehlížené, až „neviditelné“ sluchové vjemy. Staví na konceptu soundscape R.M. Schafera, který se zabývá celostním zvukovým aspektem …moreAbstract:
This thesis deals with sound as the material apect of space, which transmits and generates cultural meanings. It responds to visually centered tendencies of perception, which are both in everyday life and materiality-based works, and it draws attention to the overlooked and sometimes even „invisible“ auditory sensations. It is based on the concept of soundscape by R.M. Schafer, which deals with the …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 6. 1. 2016
Identifier:
https://is.muni.cz/th/o6kzd/
Thesis defence
- Date of defence: 27. 1. 2016
- Supervisor: Mgr. Pavel Pospěch, Ph.D.
- Reader: Mgr. Petr Fučík, PhD.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Fakulta sociálních studiíMasaryk University
Faculty of Social StudiesMaster programme / field:
Sociology / Sociology
Theses on a related topic
-
Marketing a management nákupních center v České republice (případová studie vybraných center)
Adéla Zemánková -
Will shopping malls survive under the pressure of online shopping? How can shopping malls transform and be prepared for the digital era?
Ekaterina Efremova -
Marketing In Public Space Focus On Shopping Malls Marketing Strategies
Anna Klimenko -
Spádové oblasti velkých nákupních center
Martin Slezáček -
Analýza pozice nákupních center na českém trhu
Markéta Hrnčiarová -
Marketingové strategie nákupních center
Natálie Nestrašilová -
Dopravní poloha a dostupnost nákupních center v českých městech
Marek Sedláček