Reflexe pravopisné problematiky u studentů SŠ (se zaměřením na vyjmenovaná slova) – Bc. Veronika Myslivcová
Bc. Veronika Myslivcová
Bachelor's thesis
Reflexe pravopisné problematiky u studentů SŠ (se zaměřením na vyjmenovaná slova)
Reflection on Orthographic Issues Among Secondary School Students (Focusing on Enumerated Words)
Abstract:
Předkládaná bakalářská práce se zabývá reflexí pravopisné problematiky u studentů středních škol. Jejím cílem je zjistit, nakolik ovládají studenti správný zápis vyjmenovaných slov a zda znají jejich význam. Případně navrhnout, jak přispět ke zlepšení současného stavu. Šetření je realizováno prostřednictvím metody kvantitativního dotazníku vyplněného od 120 studentů ze tří různých středních škol. Výběr …moreAbstract:
This bachelor's thesis addresses the reflection on orthographic issues among secondary school students. Its aim is to determine the extent to which students possess accurate spelling of enumerated words and understand their meanings. It also seeks to suggest methods for improving the current situation. The study is carried out through a quantitative questionnaire completed by 120 students from three …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 3. 5. 2024
Identifier:
https://is.muni.cz/th/cty43/
Thesis defence
- Date of defence: 10. 6. 2024
- Supervisor: PhDr. Jarmila Vojtová, Ph.D.
- Reader: Mgr. et Mgr. et Mgr. Tereza Kozlová
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
MYSLIVCOVÁ, Veronika. \textit{Reflexe pravopisné problematiky u studentů SŠ (se zaměřením na vyjmenovaná slova)}. Online. Bachelor's thesis. Brno: Masaryk University, Faculty of Arts. 2024. Available from: https://theses.cz/id/xkje11/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasaryk University
Faculty of ArtsBachelor programme / field:
Czech Language and Literature / Czech Language and Literature
Theses on a related topic
-
Utilization of YouTube for autonomous learning purposes among Czech secondary school students
Sabina Sedláková -
Error Analysis of Grammatical Cohesive Devices in Selected Texts of Secondary School Students
Petra Chaloupková -
Upper Secondary School Students' Motives and Preparation for the C1 Advanced
Daniela Paličková -
Digital literacy of elementary and secondary school students and how to measure it
Tereza Gavelčíková -
Upper Secondary School Students’ Perceptions about Learner Autonomy in Preparation for B2 First
Martina Ambrozová -
Postoje studentů středních škol k vysokoškolskému vzdělání se zaměřením na studenty středních odborných škol
Nikola FRANCÁKOVÁ -
Studenti středních škol a jejich závislost na sociálních sítích
Patrik KOLÁŘ -
Aspekty kariérní identity u českých studentů středních odborných škol s řemeslným zaměřením a studentů vysokých škol v období vynořující se dospělosti
Jana Máchová