Heuristiky v rozhodování spotřebitelů na trhu udržitelných potravin – Bc. Anna Kučerová
Bc. Anna Kučerová
Master's thesis
Heuristiky v rozhodování spotřebitelů na trhu udržitelných potravin
Heuristics in consumer decision-making in the sustainable food market
Abstract:
Udržitelnost a udržitelné potraviny jsou čím dál tím více ve společnosti diskutovaným tématem. Jejich důležitost se zvyšuje kvůli ochraně životního prostředí, které je vlivem potravinového průmyslu ničeno. Diplomová práce byla vytvořena za cílem vytvoření správné marketingové komunikační strategie, k propagaci trvale udržitelných potravin v České republice. Cíle bylo dosaženo pomocí analýzy dotazníkového …moreAbstract:
Sustainability and sustainable food are an increasingly discussed topic in society. Their importance is increasing due to the protection of the environment, which is being destroyed by the food industry. The diploma thesis was created with the aim of creating a proper marketing communication strategy to promote sustainable food in the Czech Republic. The objective was achieved through the analysis …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 6. 5. 2023
Thesis defence
- Date of defence: 26. 6. 2023
- Supervisor: Mgr. Eva Šerá, Ph.D.
- Reader: Ladislava Issever Grochová, Ph.D.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
KUČEROVÁ, Anna. \textit{Heuristiky v~rozhodování spotřebitelů na trhu udržitelných potravin}. Online. Master's thesis. Brno: Mendelova univerzita v Brně, Faculty of Business and Economics. 2023. Available from: https://theses.cz/id/xl8flk/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Mendelova univerzita v Brně, Provozně ekonomická fakultaMendel University in Brno
Faculty of Business and EconomicsMaster programme / specializace:
Economics and Management / Marketing and Trade
Theses on a related topic
-
Psychology of decision making: Effect of learning, end-effect, cheap talk, and other variables influencing decision making in the Prisoner’s Dilemma game
Štěpán Veselý -
Marketingové strategie firem a rozhodování spotřebitelů
Adriana Ryjáčková -
The Influence of Digital Marketing and Social Media Algorithms on Consumer Decision-Making Processes in the E-commerce Sector
Arun Ronal Antony -
Marketingová strategie v řízení podniku a její konkrétní dopady ve vybraném subjektu
Jaroslava Hrobaříková -
Marketing Strategy of Foodpanda
Kiu Hei Yeung -
Marketing Strategy of the Company in Terms of New Trends in Nutrition
Iryna Trylis -
Uvádění na trh potravin s využitím hmyzího proteinu jako potraviny nového typu: návrh a rozpočet marketingové strategie.
Helena Ukropcová -
Online marketing pro online supermarket
Tereza Drtinová