Rozvoj hmatu jako primárního prostředku k čtení a psaní Braillova písma – Beata Kalinová
Beata Kalinová
Bakalářská práce
Rozvoj hmatu jako primárního prostředku k čtení a psaní Braillova písma
Development of touch as primary instrument to reading and writing in Braille lettering
Anotace:
Bakalářská práce se zabývá hmatem a jeho rozvojem u nevidomého dítěte v předškolním věku. V teoretické části je popsaná nevidomost a její důsledky, vývoj nevidomého dítěte, hmat jako hlavní kompenzační činitel a kompenzační pomůcky. V části praktické je vytvořen soubor hraček a pomůcek, které se používají k rozvoji hmatu u nevidomého dítěteAbstract:
Bachelor thesis deals with touch and its development by blind child of preschool age. In theoretical part there is described blindness and its consequences, development of blind child, touch as main compensation factor and compensation aids. In practical part there is created a set of toys and aids, which are used to develop the touch of blind child
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 16. 4. 2010
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 28. 5. 2010
- Vedoucí: Veronika Růžičková
Citační záznam
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- Soubory jsou od 16. 4. 2010 dostupné: světu
Univerzita Palackého
Pedagogická fakultaBakalářský studijní program / obor:
Speciální pedagogika / Speciální pedagogika - komunikační techniky
Práce na příbuzné téma
-
Spolupráce a komunikace základní školy s rodiči při přechodu dítěte z předškolního vzdělávání z pohledu rodičů
Martina Maradová -
Strategie vybrané základní školy uplatňované při přestupu dítěte z předškolního vzdělávání
Silvie Miklíková -
Matematická pregramotnost v systému klíčových kompetencí dítěte na konci předškolního vzdělávání
Mirka Helmová -
Předškolní vzdělávání dětí s poruchami autistického spektra
Pavlína Charvátová -
Vyšší kompenzační činitele a jejich rozvoj u jedinců se zrakovým postižením
Lukáš KRÁL -
Hračky, rehabilitační a kompenzační pomůcky pro žáky se zrakovým postižením
Barbora Jahnová -
PODMÍNKY ROZVOJE A ROZVOJ KOMPENZAČNÍCH ČINITELŮ U DĚTÍ SE ZRAKOVÝM POSTIŽENÍM
Marcela Zajícová -
Proces kompenzace u dětí předškolního věku se zrakovým postižením s akcentem na využitelnost kompenzačních pomůcek
Veronika ŠANDOVÁ
Název
Vložil
Vloženo
Práva