Používání strategií učení cizímu jazyku – Mgr. Jitka Přinosilová
Mgr. Jitka Přinosilová
Master's thesis
Používání strategií učení cizímu jazyku
Foreign language learning strategies
Abstract:
Diplomová práce se zabývá kvantitativním výzkumem přímých strategií učení cizímu jazyku, který byl realizován na gymnáziích v okresech Brno-město a Brno-venkov. Frekvence používání strategií byla zkoumána na základě klasifikace strategií Oxfordové (1990) a jejího inventáře SILL (1990), který byl na české podmínky adaptován Vlčkovou (2005). Formulář, který byl pro výzkum použit se skládal ze dvou částí …moreAbstract:
The thesis deals with quantitative research of direct foreing language learning strategies which was realized at grammar schools in districts Brno-město and Brno-venkov. Frekvency of the use of the direct learning strategies was examined on the base of classification of the language learning strategies by Oxford (1990) and her inventory SILL (1990) which was adapted to the Czech conditions by Vlčková …moreKeywords
strategie učení cizímu jazyku cizí jazyky gymnázium pohlaví učitelův vliv na učení přímé strategie učení paměťové strategie kognitivní strategie kompenzační strategie používání strategií foreign language learning strategies foreign languages grammar school gender teacher’s influence on learning direct learning strategies memory strategies cognitive strategies compensation strategies use of strategies
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 13. 1. 2010
Identifier:
https://is.muni.cz/th/yjx1q/
Thesis defence
- Date of defence: 15. 2. 2010
- Supervisor: doc. Mgr. et Mgr. Kateřina Vlčková, Ph.D.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationMaster programme / field:
Teacher Training for Primary Schools / Učitelství ruského jazyka a literatury pro základní školy
Theses on a related topic
-
Language Propaedeutics: Designing Activities to Prepare Young Learners for Foreign Language Learning
Dominika Slabá -
The Role of Music in Second Language Learning and Second Language Acquisition
Radka Tlustošová -
Music and Singing in Relation to Foreign Language Acquisition and Learning
Tímea Petrovičová -
Aspects Influencing Foreign Language Learning of a Learner Diagnosed with ADHD
Lenka Cetkovská -
Autonomous Learning at Universities and Its Influence on Language Learning Strategies and Metacognition
Lenka Zouhar Ludvíková -
Multisensory Structured Language Instruction in Vocabulary Learning Strategies - Comparison of Influences on Learners with and without Specific Learning Difficulties
Lenka Krajčovičová -
Strategie učení se cizímu jazyku u nevidomých studentů anglického jazyka jako cizího jazyka
Ivana Hovořáková -
Žákovské strategie k učení se ruskému jazyku
Apolena Procházková