Kateřina Všetičková

Bachelor's thesis

Specifika v komunikaci učitelů a rodičů s neurovývojovou poruchou pozornosti

Specifics in Communication between Teachers and Parents with Neurodevelopmental Attention Deficit Disorder
Abstract:
Komunikace rodičů s ADHD je velmi specifická a vyžaduje zkušenosti a zvýšenou míru empatie ze strany učitele. Práce si dává za cíl zhodnotit na specifika komunikačních dynamik mezi učiteli a rodiči, kteří trpí ADHD či jinou neurovývojovou poruchou pozornosti v komunikaci mezi rodičem s ADHD a učiteli jeho dítěte.
Abstract:
Communication with parents with ADHD is very specific and requires experience and an increased level of empathy on the part of the teacher. The thesis aims to evaluate the specifics of the communication dynamics between teachers and parents who suffer from ADHD or other neurodevelopmental attention disorders in the communication between a parent with ADHD and his child's teachers.
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 26. 4. 2024

Thesis defence

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

Všetičková, Kateřina. Specifika v komunikaci učitelů a rodičů s neurovývojovou poruchou pozornosti. Zlín, 2024. bakalářská práce (Bc.). Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta humanitních studií
Plny text prace je k dispozici v elektronicke podobe