Specifika v komunikaci učitelů a rodičů s neurovývojovou poruchou pozornosti – Kateřina Všetičková
Kateřina Všetičková
Bachelor's thesis
Specifika v komunikaci učitelů a rodičů s neurovývojovou poruchou pozornosti
Specifics in Communication between Teachers and Parents with Neurodevelopmental Attention Deficit Disorder
Abstract:
Komunikace rodičů s ADHD je velmi specifická a vyžaduje zkušenosti a zvýšenou míru empatie ze strany učitele. Práce si dává za cíl zhodnotit na specifika komunikačních dynamik mezi učiteli a rodiči, kteří trpí ADHD či jinou neurovývojovou poruchou pozornosti v komunikaci mezi rodičem s ADHD a učiteli jeho dítěte.Abstract:
Communication with parents with ADHD is very specific and requires experience and an increased level of empathy on the part of the teacher. The thesis aims to evaluate the specifics of the communication dynamics between teachers and parents who suffer from ADHD or other neurodevelopmental attention disorders in the communication between a parent with ADHD and his child's teachers.
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 26. 4. 2024
Thesis defence
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
VŠETIČKOVÁ, Kateřina. \textit{Specifika v komunikaci učitelů a rodičů s neurovývojovou poruchou pozornosti}. Online. Bachelor's thesis. Zlín: Tomas Bata University in Zlín, Faculty of Humanities. 2024. Available from: https://theses.cz/id/xnqckj/.
The right form of listing the thesis as a source quoted
Všetičková, Kateřina. Specifika v komunikaci učitelů a rodičů s neurovývojovou poruchou pozornosti. Zlín, 2024. bakalářská práce (Bc.). Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta humanitních studiíPlny text prace je k dispozici v elektronicke podobe
Tomas Bata University in Zlín
Faculty of HumanitiesBachelor programme / field:
Social Pedagogy / Sociální pedagogika
Theses on a related topic
-
Subjektivní zkušenost rodičů s výchovou dětí s ADHD
Johana Pěchová -
Lived experiences of students with ADHD, parents of students with ADHD, and teachers of students with ADHD with factors that support school inclusion and functioning of students with ADHD
Růžena KRTKOVÁ RUDNICKÁ -
Příprava žáků základních škol s ADHD na výuku pohledem rodičů
Adéla Šuláková -
Spolupráce pedagogicko-psychologické poradny s rodiči dětí s ADHD
Lenka Přibylová -
Edukace dětí staršího školního věku s ADHD rodiči s totožnou diagnózou či projevy
Petra CHUCHVALCOVÁ -
Interní komunikace ve Škoda auto
Zdeněk Holub -
Začínající učitel na střední škole: Kdy se učitel začne cítit učitelem?
Jana Nevtípilová -
Učitel výchovy k občanství na 2. stupni ZŠ a nižším stupni gymnázia jako třídní učitel
Lucie LOSOVÁ