Jana FUKSOVÁ

Master's thesis

Inkluzivní rozměr vzdělávání žáků na 1. stupni základní školy s ohledem na objektivní připravenost pedagogů

Inclusive education of pupils at elementary schools with regard to the objecitve readiness of pedagogues
Abstract:
Diplomová práce se zabývá inkluzivním vzděláváním žáků na 1. stupni základní školy a objektivní připraveností pedagogů. Teoretická část je rozdělena do tří kapitol. Vymezuje základní informace k inkluzivnímu vzdělávání, žáka v inkluzivním vzdělávání a pedagoga v inkluzivním vzdělávání. Cílem výzkumného projektu práce je analyzovat objektivní připravenost pedagogů k inkluzivnímu vzdělávání žáků na 1 …more
Abstract:
The thesis deals with inclusive education of pupils at primary school and with objective readiness of pedagogues. The theoretical part is divided into three chapters. It describes the basic definition of inclusive education, pupil in inclusive education and teacher in inclusive education. The aim of my research is to analyse the objective readiness of teachers to it with regard to teachers´ orientation …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 30. 6. 2017

Thesis defence

  • Date of defence: 22. 8. 2017
  • Supervisor: doc. PhDr. et PhDr. Martin Kaleja, Ph.D.

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

FUKSOVÁ, Jana. Inkluzivní rozměr vzdělávání žáků na 1. stupni základní školy s ohledem na objektivní připravenost pedagogů. Ostrava, 2017. diplomová práce (Mgr.). OSTRAVSKÁ UNIVERZITA. Pedagogická fakulta

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty, autentizovaným studentům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: OSTRAVSKÁ UNIVERZITA, Pedagogická fakulta