Integrace dítěte s poruchami chování a s deprivačním syndromem na 2. stupni běžné základní školy – Bc. Markéta Suráková
Bc. Markéta Suráková
Master's thesis
Integrace dítěte s poruchami chování a s deprivačním syndromem na 2. stupni běžné základní školy
Integration of children with behavioral disorders and with a deprivation syndrome on the second degree of mainstream elementary school
Abstract:
Tématem diplomové práce je individuální integrace dítěte s poruchami chování a s deprivačním syndromem na 2. stupni běžné základní školy. V první kapitole teoretické části jsou vymezeny základní pojmy z oblasti psychické deprivace. Jsou popsány podmínky jejího vzniku a možné důsledky v kognitivním, emočním a sociálním vývoji. Druhá kapitola definuje poruchy chování, věnuje se faktorům, které mohou …moreAbstract:
The thesis topic is concerned with integration of a child as an individual with mental disorder and deprivation syndrome during the 2nd stage of elementary school development. The basic psychic deprivation terminology is introduced in the first chapter of a theoretical section. Furthermore, the conditions required for the manifestation of such a deprivation are discussed along with possible consequences …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 31. 3. 2015
Identifier:
https://is.muni.cz/th/nokq7/
Thesis defence
- Date of defence: 19. 5. 2015
- Supervisor: PhDr. Mgr. Kristýna Balátová, Ph.D.
- Reader: PhDr. Mgr. Soňa Chaloupková, Ph.D.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
SURÁKOVÁ, Markéta. \textit{Integrace dítěte s poruchami chování a s deprivačním syndromem na 2. stupni běžné základní školy}. Online. Master's thesis. Brno: Masaryk University, Faculty of Education. 2015. Available from: https://theses.cz/id/xzq548/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationMaster programme / field:
Special Education / Special Education
Theses on a related topic
-
Postoje studentů speciální pedagogiky z hlediska implicitní a explicitní kognice: k oboru speciální pedagogiky, žákům se speciálními vzdělávacími potřebami a k získaným kompetencím k vykonávání budoucí profese
Kateřina Maříková -
Individuální vzdělávací plán žáka integrovaného pro speciální vzdělávací potřeby
Jana Novotná -
Speciální vzdělávací potřeby v dopravní pedagogice
Otakar Konsbul -
Speciální vzdělávací potřeby žáků se zrakovým postižením
Dana Bílková -
Speciální vzdělávací potřeby žáků se zrakovým postižením
Dana Bílková -
Speciální vzdělávací potřeby žáků s ADHD na 1. stupni základních škol
Lucie Masná -
Individuální vzdělávací plán žáka integrovaného pro speciální vzdělávací potřeby
Simona Mračková -
Teachers’ views on accommodating learners of English with special educational needs
Nikola Bartošová