Perspektiva vztahu českých spotřebitelů k udržitelné módě – Phuong Dung Vu
Phuong Dung Vu
Bachelor's thesis
Perspektiva vztahu českých spotřebitelů k udržitelné módě
Perspective of Czech Consumers on Sustainable Fashion
Abstract:
Obsah bakalářské práce se zabývá spotřebitelským chováním českých spotřebitelů v rámci udržitelné módy. V první, teoretické části je prostor věnován základům spotřebního chování, behaviorálním přístupům k módě, dopadům módního průmyslu, alternativním možnostem, teorii za konceptem nugingu a jeho možnostem využití. V praktické části se práce v dotazníkovém šetření zaměřuje pouze na ekonomicky aktivní …moreAbstract:
The content of the bachelor thesis deals with the consumer behavior of Czech consumers within sustainable fashion. In the first, theoretical part, the space is devoted to the basics of consumer behavior, behavioral science perspectives on fashion, the bad impacts of the fashion industry, alternative options, the theory behind the concept of nugging and its possibilities of use. In the practical part …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 11. 5. 2022
Identifier:
https://vskp.vse.cz/eid/86973
Thesis defence
- Date of defence: 1. 6. 2022
- Supervisor: Jan Koudelka
- Reader: Andrea Janigová
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttps://vskp.vse.cz/eid/86973
Vysoká škola ekonomická v Praze
Bachelor programme / field:
Ekonomika a management / Podniková ekonomika a management
Theses on a related topic
-
Factors of Moving Towards a Sustainable Consumption of Fashion Products
Nomin BATSUURI -
The effects of sustainable marketing on customers to consider environmentally conscious product in fashion industry
Selin Senyuva -
Kapitalisticky realizmus, etická móda a slow fashion
Daša Turská -
Consumer Behaviour of Turkish Millennials on Green Products
Elcin Dindar -
Film consumption behaviour of generation Y
Maryia Novikava -
Cunsumer Behaviour within Cosmetic Industry with Focus on the Czech Republic
Petra Širatovská -
Intergenerational Analysis of Consumer Behaviour on the Wine Market
Julie Horáková -
Návrh na uspořádání bazaru oblečení na podporu udržitelné módy a nákupy z fast fashion řetězců generace Z v Uherském Hradišti
Veronika Miklášová