Strategic Management Process and Firm Performance – Chijioke Esogwa Nwachukwu
Chijioke Esogwa Nwachukwu
Doctoral thesis
Strategic Management Process and Firm Performance
Strategický proces řízení a výkon firmy
Abstract:
Tato studie zkoumala strategický proces řízení a výkon mobilních telekomunikačních nadnárodních korporací působících v Nigérii. Celkovým cílem studie je navrhnout doporučení manažerům MNC působícím v odvětví mobilních telekomunikací v Nigérii o tom, jak řídit a udržovat podnikovou výkonnostní základnu na hodnocení procesu strategického řízení. Zaměření na proces vytváření strategií, implementaci strategií …moreAbstract:
This study examined strategic management process and performance of mobile telecommunication multinational corporations operating in Nigeria. The overall objective of the study is to propose recommendations to managers of MNCs operating in the mobile telecommunication sector in Nigeria on how to manage and sustain business performance base on the evaluation of strategic management process. The focus …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 27. 8. 2018
Thesis defence
- Supervisor: doc. Ing. Helena Chládková, Ph.D.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
ESOGWA NWACHUKWU, Chijioke. \textit{Strategic Management Process and Firm Performance}. Online. Doctoral theses, Dissertations. Brno: Mendelova univerzita v Brně, Faculty of Business and Economics. 2018. Available from: https://theses.cz/id/y40mak/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Mendelova univerzita v Brně, Provozně ekonomická fakultaMendel University in Brno
Faculty of Business and EconomicsDoctoral programme / field:
Economics and Management / Business Management and Economics
Theses on a related topic
-
Implementace marketingové strategie pod vlivem COVID-19
Rapáč Rapáč -
Návrh a implementace marketingové strategie ve společnosti Sodexo
Viktoriya Tsaruk -
Návrh a implementace marketingové strategie ve vybrané společnosti
Michal Kubečka -
Implementace cílů Strategie růstu - Evropa 2020 do národních politik ČR
Václav Chum -
Implementace Strategie Evropské unie pro boj proti terorismu národními státy
Natália Vítková -
Implementace obchodní strategie s využitím vybraných determinant měnového kurzu
Daniel Stašek -
Implementace principů udržitelnosti do strategie Fakulty regionálního rozvoje a mezinárodních studií Mendelovy univerzity v Brně
Kateřina Slaninová -
Návrh a implementace strategie podniku
Libor Šaja