Experimentální a numerický přístup v kontaktní únavě železničních kol – Jiří Šmach
Jiří Šmach
Disertační práce
Experimentální a numerický přístup v kontaktní únavě železničních kol
Experimental and Numerical Approach in Contact Fatigue of Railway Wheels
Anotace:
Disertační práce se zaměřuje na experimentální a numerický přistup v oblasti kontaktní únavy železničních kol. Předložená práce je členěna do tří částí. První část obsahuje úvod do dané problematiky, jenž je zaměřen na prezentaci strojů pro výzkum kontaktní valivé únavy, představení metody akustické emise, metody digitální korelace obrazu, optické profilometrie, prezentace základů teorie cyklické plasticity …víceAbstract:
The dissertation focuses on an experimental and numerical approach in the field of contact fatigue of railway wheels. The presented work is divided into three parts. The first part contains an introduction to the issue, which is focused on the presentation of machines for rolling contact fatigue research, the introduction of the acoustic emission method, the method of digital image correlation, optical …více
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 17. 7. 2024
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 22. 10. 2024
- Vedoucí: Michal Šofer
- Oponent: Eva Schmidová, Zdeněk Poruba, Vladimír Dekýš
Citační záznam
Plný text práce
Právo: Plné texty vysokoškolských kvalifikačních prací obhájených na Vysoké škole báňské - Technické univerzitě Ostrava jsou uloženy v repozitáři DSpace. Přístup k plným textům mají všichni uživatelé bez omezení. Přístup je omezen pouze ve výjimečných případech, zpravidla z důvodu ochrany duševního vlastnictví. Nepřístupné práce jsou označeny jako closedAccess nebo embargoedAccess. Tištěné verze prácí jsou uloženy v Ústřední knihovně VŠB-TUO a jsou prezenčně přístupné ve studovně diplomových prací. Další nakládání s prací (kopírování, opisy, MVS)se řídí Knihovní a výpůjčním řádem Ústřední knihovny VŠB-TUO.
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: VŠB – Technická univerzita OstravaVŠB – Technická univerzita Ostrava
Fakulta strojníDoktorský studijní program / obor:
Strojní inženýrství / Aplikovaná mechanika
Práce na příbuzné téma
-
Experimental Investigation of the Rolling Contact Fatigue Behaviour of Toroidal Bearings Using Acoustic Emission
Housam Mohammad -
Experimental Investigation of the Rolling Contact Fatigue Behaviour of Toroidal Bearings Using Acoustic Emission
Housam Mohammad -
Vliv středního napětí na životnost těles při valivém kontaktu v elasticko-plastické oblasti
Tomáš Matýsek -
Diagnostika adheze železničního kola s využitím akustické emise
Martin Skoupý -
Úloha negativní zpětné vazby zprostředkované fosfatázou DUSP6/MKP3 v signální dráze ERK aktivované onkogeny BRAF a NRAS
Magdaléna Zacpalová -
Implementace, kalibrace a využití podmínek tvárného lomu v programech MKP
Petr Kubík -
MKP analýza ozubení s mikrogeometrickými modifikacemi s využitím konvenčního výpočtářského SW
Roman Potrok -
MKP simulace komponentních systémů
Tomáš Petkov